Monthly Archives: Απρίλιος 2017

Στο μουσείο των …αριστερών υποσχέσεων και η Α΄ προβλήτα του ΟΛΘ;

limani_kalafatis

«Προβλήτα …στην ομίχλη, παραμένει η Α΄ προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης,  παρά τις πρωθυπουργικές και υπουργικές δεσμεύσεις για απόδοσή του στους πολίτες. Η κυβέρνηση οφείλει άμεσα να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά το καθεστώς ιδιοκτησίας και χρήσης της. Και είτε να ανταποκριθεί στις δεσμεύσεις, είτε να ενημέρωσει της Θεσσαλονικείς, πως επρόκειτο για μία ακόμα αερολογία που παίρνει οριστικά τη θέση της στο μουσείο των ανεκπλήρωτων αριστερών υποσχέσεων!»

Τα παραπάνω τονίζει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος κατέθεσε και σχετική ερώτηση προς την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά τη ανάδειξη πλειοδότη και την έναρξη του προσυμβατικού ελέγχου για τη ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, χωρίς προηγούμενη διευθέτηση του καθεστώτος χρήσης στην Α΄ προβλήτα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΡ.ΠΡ. 5210/26.4.2017

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

ΘΕΜΑ: «Παραχώρηση και χρήση του Α’ Προβλήτα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης»

Η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του Λιμανιού προχωρά με την ολοκλήρωση του δεύτερου γύρου κατάθεσης των βελτιωμένων προσφορών από τους υποψήφιους αγοραστές του 67% της ΟΛΘ Α.Ε. και την ανάδειξη πλειοδότη και εισέρχεται στη φάση του προσυμβατικού ελέγχου.

Ωστόσο, το ζήτημα της παραχώρησης ή μη του Α’ Προβλήτα του Λιμένα στο Δήμο της Θεσσαλονίκης και κατ’επέκταση στην πόλη ακόμη δεν έχει διευθετηθεί.

Από μέρους του ΤΑΙΠΕΔ και της διοίκησης του ΟΛΘ γνωρίζουμε την αρνητική στάση που τηρούν και την αντίθεσή τους στην παραχώρηση του Α’ Προβλήτα, αποδεχόμενοι μόνον τη χρήση του για δραστηριότητες πολιτιστικού, ψυχαγωγικού και ευρύτερα κοινωνικού χαρακτήρα.

Όμως, οι συγκεκριμένες δεσμεύσεις που έλαβε ο Πρωθυπουργός και οι συνεχείς διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υπουργού πως θα αποδοθεί ο Α’ Προβλήτας στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, χωρίς αναφορές για αξιοποίηση μόνον  των κτιριακών εγκαταστάσεων, έχουν δημιουργήσει εύλογα στους Θεσσαλονικείς υψηλές προσδοκίες.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Ποια η εξέλιξη του ζητήματος εξαίρεσης του Α’ Προβλήτα από την πώληση και τι εν τέλει προτίθεστε να πράξετε σε σχέση με την ικανοποίηση του αιτήματος παραχώρησής του;

Διαχρονικό μήνυμα η πίστη μας στη δύναμη της Δημοκρατίας

21-apriliou-1967-tank

Με αφορμή τη συμπλήρωση 50 ετών από το στρατιωτικό πραξικόπημα στην Ελλάδα, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης,  έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Οι ιστορικές μνήμες από την κατάλυση της Δημοκρατίας στον τόπο που την γέννησε, θωρακίζουν την πίστη μας στη δύναμή της. Ας είναι αυτό ένα διαχρονικό μήνυμα, τόσο προς όσους την επιβουλεύονται, όσο και προς εκείνους που την εκμεταλλεύονται.»

Πιλοτικός …λαϊκισμός και ασυνέπεια για τα σχολικά γεύματα στη Θεσσαλονίκη!

mathites

«Ο εμπαιγμός χιλιάδων γονέων και παιδιών με εξαγγελίες του ποδαριού, συνιστά την πιο ακραία μορφή λαϊκισμού. Η ασυνέπεια λόγων και έργων από την πρωθυπουργική δέσμευση για σχολικά γεύματα προϋπολογισμού 11,5 εκατομμυρίων ευρώ σε 151 σχολεία οκτώ δήμων της Θεσσαλονίκης με έναρξη το Ιανουάριο, ως την πρόσφατη …πιλοτική διανομή γευμάτων σε 4 σχολεία δύο δήμων, συνθέτει μια εικόνα που εκθέτει τον ίδιο τον πρωθυπουργό της χώρας, ο οποίος είχε προβεί στις σχετικές εξαγγελίες.»

Τα παραπάνω δηλώνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, που κατέθεσε και σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Παιδείας και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με αφορμή τη διάψευση των πρωθυπουργικών υποσχέσεων για τη διανομή σχολικών γευμάτων σε δήμους της Θεσσαλονίκης.

Στην ερώτηση με την οποία ζητά εξηγήσεις για την πορεία και τη διαφαινόμενη κατάρρευση του πολυδιαφημισμένου προγράμματος διανομής σχολικών γευμάτων, ο κ. Καλαφάτης παραθέτει τα εξής δεδομένα:

14/12/2016: Εξαγγελία του κ. Τσίπρα από το πρωθυπουργικό γραφείο της Θεσσαλονίκης, για πρόγραμμα χορήγησης 30.000 σχολικών γευμάτων σε 151 σχολεία 8 δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης, που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία και την κρίση, από τον Ιανουάριο του 2017 και με ενταγμένα στον προϋπολογισμό κονδύλια, ύψους 11,5 εκατομμυρίων ευρώ. (Αφορούσε αρχικά στους Δήμους Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Νεάπολης-Συκεών, Κορδελιού-Ευόσμου, Παύλου Μελά, Δέλτα, Βόλβης και Χαλκηδόνας και στη συνέχεια προστέθηκε ο Δήμος Λαγκαδά.)

  • 3/2/2017: Δηλώσεις του υπουργού Επικρατείας κ. Βερναρδάκη στη Θεσσαλονίκη, για έναρξη του προγράμματος από τις 10 Φεβρουαρίου για 30.000 μαθητές.
  • 7/2/2017: Τροπολογία ορίζει τη δυνατότητα απευθείας ανάθεσης του έργου διανομής των γευμάτων. Κατά τη συζήτησή της, η αρμόδια αναπληρώτρια υπουργός δίνει στην υλοποίηση των εξαγγελιών …πιλοτικό χαρακτήρα με διανομή 350.000 γευμάτων μέχρι το Πάσχα. Παράλληλα η συνοδευτική έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, προϋπολογίζει το κόστος σε 875.000 ευρώ, που υπερβαίνει το νόμιμο ανώτατο όριο των 750.000 ευρώ για τις απευθείας αναθέσεις συμβάσεων κοινωνικών υπηρεσιών.
  • 2/3/2017: Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν, ανάρτηση στη Διαύγεια πρόσκλησης ενδιαφέροντος για το έργο παροχής των γευμάτων με καταληκτική ημερομηνία την 6η Μαρτίου. Με προθεσμία δηλαδή μιας εργάσιμης μέρας, για όποιον ενδιαφερόμενο …τύχαινε να το αντιληφθεί. (Το υπουργείο καλείται να ενημερώσει για τη διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης.)
  • 27/3/2017: Διανομή σχολικών γευμάτων σε 381 μαθητές, 4 σχολείων, 2 δήμων της δυτικής Θεσσαλονίκης.

«Κατά τα λοιπά, η αναπληρώτρια υπουργός κα Φωτίου, τόσο στη συζήτηση της τροπολογίας το Φεβρουάριο, όσο και με πρόσφατες δηλώσεις της, εξακολουθεί να υπόσχεται πρόγραμμα 11.000.000 γευμάτων, προϋπολογισμού 24,3 εκατομμυρίων ευρώ εντός του 2017», καταλήγει ο κ. Καλαφάτης.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Αριθμ.Πρ. 5007/12-04-2017

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

  1. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
  1. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης

ΘΕΜΑ: «Τα εκατομμύρια σχολικά γεύματα που εξήγγειλε τον Δεκέμβριο ο Πρωθυπουργός στη Θεσσαλονίκη ακόμη αναμένονται»

Στις 14/12/2016 ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε από το Πρωθυπουργικό γραφείο  στη Θεσσαλονίκη, έπειτα από σύσκεψη με επτά δημάρχους της δυτικής Θεσσαλονίκης, ένα πρόγραμμα χορήγησης 30.000 σχολικών γευμάτων στους μαθητές των δημοτικών σχολείων στους 7 δήμους, οι οποίοι θεωρούνται ότι πλήττονται περισσότερο από συνθήκες ανεργίας και οικονομικής υποβάθμισης.

Περαιτέρω, εξαγγέλθηκε η έναρξη του προγράμματος το αργότερο στις 15/1/2017, ενώ ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ακόμη στους εν λόγω δημάρχους, ότι το σχετικό κονδύλι ύψους 11,5 εκ. Ευρώ είχε περιληφθεί στον προϋπολογισμό του 2017.

Στη συνέχεια, στα σχολεία των δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Νεάπολης-Συκεών, Κορδελιού-Ευόσμου, Παύλου Μελά, Δέλτα, Βόλβης και Χαλκηδόνας, προστέθηκε και ο Λαγκαδάς, αυξάνοντας έτσι σε 151 τα σχολεία που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

Μετά από κυβερνητική σιωπή επί του θέματος, κατά τον μήνα Ιανουάριο, εμφανίστηκε στην πόλη μας ο Υπουργός Επικρατείας κ. Βερναδάκης, στις 3/2/2017, ο οποίος ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα, δηλαδή στις 10 Φεβρουαρίου, θα ξεκινούσε η υλοποίηση του προγράμματος παροχής σχολικών γευμάτων για 30.000 μαθητές της Θεσσαλονίκης, δηλώνοντας μάλιστα ότι έχουν αντιμετωπιστεί και τα τελευταία ανοιχτά ζητήματα.

Αντί αυτού όμως και ως παράδειγμα πλήρους κυβερνητικής ασυνεννοησίας, 4 ημέρες μετά,  στις 7/2/2017 κατατέθηκε τροπολογία στη Βουλή, με βάση την οποία προβλέφθηκε ότι η υλοποίηση του προγράμματος θα γίνει με απευθείας ανάθεση κατά παρέκκλιση των οριζομένων στην κείμενη νομοθεσία.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε στις υπουργικές αποφάσεις που αναφέρονται στην επέκταση του προγράμματος σχολικών γευμάτων στη Θεσσαλονίκη, αλλά ούτε και στην προαναφερόμενη τροπολογία γίνεται αναφορά στον ακριβή αριθμό γευμάτων, στο κόστος, αλλά ούτε και στον χρόνο κατά τον οποίο θα ξεκινήσουν να διανέμονται.

Από την έκθεση του Γενικού Λογιστήριου του Κράτους που συνοδεύει την τροπολογία πληροφορούμαστε ότι «για το διάστημα του πρώτου τριμήνου εφαρμογής του ανωτέρου προγράμματος, η εν λόγω δαπάνη εκτιμάται, σύμφωνα με το επισπεύδον Υπουργείο σε 875 χιλιάδες ευρώ περίπου (συμμετοχή 10.000 μαθητών προς 2,5 ευρώ/γεύμα για 35 σχολικές ημέρες.».

Σύμφωνα με πληροφορίες, Πέμπτη 2/3/2017, στις 3.30 μμ αναρτήθηκε στη Διαύγεια από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Εργασίας,  Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η πρόσκληση ενδιαφέροντος για το έργο της παροχής των γευμάτων, που όριζε ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών τη Δευτέρα 6/3/2017. Κατά συνέπεια, οι ενδιαφερόμενοι, όσοι πρόλαβαν βέβαια να ενημερωθούν για την πρόσκληση, είχαν στη διάθεσή τους 1 μόνο εργάσιμη ημέρα για να προετοιμάσουν το φάκελο της προσφοράς τους.

Φτάνοντας στα τέλη Μαρτίου, μετά από 3 υπουργικές αποφάσεις και μία τροπολογία, λίγες ημέρες πριν το Πάσχα, και 4 μήνες μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, 2 μήνες μετά την ψήφιση της σχετικής τροπολογίας και 15 ημέρες μετά την δημοσίευση πρόσκλησης ενδιαφέροντος, πληροφορούμαστε ότι μόλις στις 27/3 διανεμήθηκαν σχολικά γεύματα μόνο για 381 μαθητές σε 4 δημοτικά σχολεία σε 2 δήμους.

Επειδή από την εξαγγελία του Πρωθυπουργού των 30.000 γευμάτων ημερησίως για τη Θεσσαλονίκη που θα ξεκινούσε τον Ιανουάριο καταλήξαμε σε 10.000 γεύματα και μόνο για 35 ημέρες και για μετά το Πάσχα

Επειδή στην προαναφερόμενη έκθεση του ΓΛΚ αναφέρεται κόστος 875.000 ευρώ, ενώ τα κατώτατα όρια του άρθρου 5 παρ. δ του Ν. 4412/2016 για δημόσιες συμβάσεις κοινωνικών υπηρεσιών, για τα οποία επιτρέπεται κατά την υπουργό κα. Φωτίου η απευθείας ανάθεση, προσδιορίζονται στις 750.000

Επειδή η αναπληρώτρια υπουργός κα Φωτίου κατά τη συζήτηση της σχετικής τροπολογίας στη Βουλή τον Φεβρουάριο, αλλά και με πρόσφατες δηλώσεις, υπόσχεται ότι για το 2017 θα υλοποιηθεί πρόγραμμα 11 εκατομμυρίων γευμάτων συνολικού κόστους 24,3 εκ. ευρώ.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

  1. Για ποιους λόγους δεν κατέστη δυνατή η υλοποίηση της εξαγγελίας του Πρωθυπουργού το Δεκέμβριο του 2016 για διανομή 30.000 γευμάτων ημερησίως σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, από τον Ιανουάριο ως τον Ιούνιο του 20172.
  2.  Δεδομένου ότι ο αριθμός των μαθητών των δήμων της Θεσσαλονίκης στους οποίους αφορά το πρόγραμμα ξεπερνούν τους 30.000 ενώ και οι δηλώσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα ξεπερνούν κατά πολύ τις 10.000, πώς θα γίνει η επιλογή του μειωμένου αριθμού μαθητών που θα υπαχθούν τελικά στο πρόγραμμα σχολικών γευμάτων
  3. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των 350.000 γευμάτων για τη Θεσσαλονίκη μέχρι τις 14/6/2017, και πώς θα κατανεμηθούν ανά δήμο. Ποιος είναι ο σχεδιασμός για την επόμενη σχολική χρονιά;
  4. Αληθεύουν οι πληροφορίες που αναφέρονται στο κείμενο της ερώτησης για τη διαδικασία της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος; Έγινε απευθείας ανάθεση; Σε ποια εταιρία και με ποιο κόστος ανά γεύμα και συνολικά; Αν το κόστος σύμφωνα με την έκθεση του ΓΛΚ είναι 875.000 ευρώ, δηλ. ξεπερνά τα κατώτατα όρια των 750.000 ευρώ για δημόσιες συμβάσεις κοινωνικών υπηρεσιών, πώς δικαιολογείται η απευθείας ανάθεση;
  5. Ποια είναι τα αποτελέσματα εφαρμογής του προγράμματος σχολικών γευμάτων μέχρι σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα συνολικά και ανά δήμο.
  6. Σύμφωνα με την μέχρι τώρα αποτυχία υλοποίησης των εξαγγελιών σας, θεωρείτε ότι είναι εφικτό, μέσα σε ένα 3μηνο ουσιαστικά, από το Σεπτέμβριο ως το Δεκέμβριο του 2017, να υλοποιηθεί πρόγραμμα 11 εκατομμυρίων γευμάτων συνολικού κόστους 24,3 εκ. ευρώ, σύμφωνα με τις σχετικές εξαγγελίες; Αν ναι ποιος είναι ο σχετικός σχεδιασμός, ποια η κατανομή ανά δήμο και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ενεργειών σας;

Αυξάνονται τα ευρωπαϊκά κονδύλια που αγνοούνται στο «πέλαγος» της κυβερνητικής ανικανότητας!

ΕΣΠΑ2014

«Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ενώ επιβάλλει νέες θυσίες στους Έλληνες, αφήνει στα αζήτητα των Βρυξελλών τεράστιους κοινοτικούς πόρους. Από ανεπάρκεια συνεχίζει να πετά στο πηγάδι της ύφεσης, ευκαιρίες τόνωσης ολόκληρων κλάδων της ελληνικής οικονομίας με δωρεάν πόρους του ΕΣΠΑ. 
Απόδειξη, η μη αξιοποίηση 117.500.000 ευρώ συγχρηματοδοτούμενης δαπάνης του ΕΣΠΑ, που αφορά σε ενεργειακές αναβαθμίσεις ενεργοβόρων δημοσίων κτηρίων και άλλες δράσεις μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Αυτά προστίθενται στα ευρωπαϊκά κονδύλια, τα οποία αγνοούνται στο πέλαγος της κυβερνητικής ανικανότητας. Οι κούφιες δηλώσεις περί ενεργοποίησης πόρων δεν φέρνουν ανάπτυξη, όταν πρυτανεύει η απραξία».

Τα παραπάνω επισημαίνει ο αναπληρωτής Τομεάρχης Εξωτερικών της ΝΔ, Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, που κατέθεσε και σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Περιβάλλοντος και Οικονομίας, επισημαίνοντας ότι τα συγκεκριμένα έργα απαιτούνται και για τη βελτίωση του περιβάλλοντος σε αστικές περιοχές, μέσα από την επίτευξη του ευρωπαϊκού στόχου ενεργειακής αναβάθμισης του 3% των κτιρίων δημόσιας διοίκησης ετησίως.

 

Ανησυχητικά σημάδια και για την πορεία του Μουσείου Ολοκαυτώματος

holocaust

«Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, το ίδιο και η κακή. Οι καθυστερήσεις που παρατηρούνται ήδη από το στο στάδιο της νομοθετικής προπαρασκευής για ένα ακόμα έργο της Θεσσαλονίκης, αποτελούν ανησυχητικά σημάδια για την εξέλιξή του.»

Αυτό δήλωσε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, για την πορεία του έργου κατασκευής  Μουσείου Ολοκαυτώματος των Εβραίων της Θεσσαλονίκης και Εκπαιδευτικού Κέντρου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σε ιστορικά συνδεδεμένη με το ολοκαύτωμα έκταση, η οποία παραχωρήθηκε από την ΓΑΙΟΣΕ ΑΕ, στην περιοχή του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού.

Σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Καλαφάτης, ζητά ενημέρωση για τις ενέργειες που αφορούν στην προετοιμασία και υποβολή του φακέλου του έργου και στην προώθηση των χωροταξικών και πολεοδομικών ρυθμίσεων που απαιτούνται για την κατασκευή του, επισημαίνοντας πως βάσει χρονοδιαγράμματος, αυτό το στάδιο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί ως το φθινόπωρο του 2017.

«Δεν είναι μόνο θέμα φόρου τιμής στην ιστορία μιας δυναμικής κοινότητας της Θεσσαλονίκης που ξεκληρίστηκε με το Ολοκαύτωμα», συμπλήρωσε ο κ. Καλαφάτης. «Το έργο έχει και σημαντική αναπτυξιακή διάσταση, ως μελλοντικό ορόσημο για τους Εβραίους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης.»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

 ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

4873/6.4.2017

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

  1. Υποδομών και Μεταφορών
  2. Περιβάλλοντος και Ενέργειας

ΘΕΜΑ: «Μουσείο και Εκπαιδευτικό Κέντρο για το Ολοκαύτωμα στη Θεσσαλονίκη»

Το 2017 είναι το πρώτο από τα τρία έτη εντός των οποίων αναμένεται να δημιουργηθεί το Μουσείο του Ολοκαυτώματος των Ελλήνων Εβραίων της Θεσσαλονίκης και το Εκπαιδευτικό Κέντρο για την προώθηση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου σε ένα ενιαίο κτίριο εμβληματικού χαρακτήρα, σε συμβολική περιοχή του Παλαιού Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης.

Η έκταση επί της οποίας θα ανεγερθεί το κτίριο ανήκει στη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε, χώρος που παραχωρήθηκε για τη δημιουργία του συγκροτήματος που θα στεγάσει το Μουσείο και το Εκπαιδευτικό Κέντρο και συνδέεται ιστορικά με την πρώτη πράξη του Ολοκαυτώματος για τους Εβραίους Θεσσαλονικείς.

Όσον αφορά την παραχωρηθείσα έκταση, σύμφωνα πάντα με τον σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα που ετέθη, οι μήνες που διανύουμε έως τις αρχές του φθινοπώρου καλύπτουν την πρώτη φάση του έργου, κατά την οποία θα πρέπει με νομοθετικό τρόπο να επιλυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν για την κατασκευή του μουσείου.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Έχει κατατεθεί ο σχετικός φάκελος του έργου από τη ΓΑΙΑΟΣΕ προς το Υπουργείο και έχει προωθηθεί όπως προβλέπεται στα συναρμόδια Υπουργεία;
  1. Σε ποιο σημείο βρίσκεται η επεξεργασία του Προεδρικού Διατάγματος που πρέπει να εκδοθεί σε δύο μήνες από τώρα βάσει χρονοδιαγράμματος  για την αλλαγή της χρήσης γης του οικοπέδου που παραχώρησε η ΓΑΙΑΟΣΕ και τη θέσπιση των απαραίτητων πολεοδομικών ρυθμίσεων;