Daily Archives: 15 Μαΐου 2017

Νηπιακού επιπέδου πειραματισμοί στην προσχολική αγωγή.

prosxoliki

«Οι νηπιακού επιπέδου πειραματισμοί της κυβέρνησης, στο ζήτημα της  θέσπισης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, δεν μπορούν να ονομάζονται “μεταρρύθμιση”. Η πλήρης σύγχυσης εκπαιδευτικών και γονέων, αποτελεί φυσική συνέπεια ενός σχεδιασμού που επιχειρείται να υλοποιηθεί χωρίς τον παραμικρό διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.»

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος κατέθεσε και σχετική ερώτηση προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ζητώντας να τεθούν οι επιχειρούμενες αλλαγές σε πλαίσιο διαλόγου από μηδενική βάση.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζει:

  • τον κίνδυνο αποδυνάμωσης των δημοτικών δομών που σήμερα σηκώνουν το βάρος της προσχολικής αγωγής παρά την έλλειψη σχολικής στέγης σε νηπιαγωγεία,
  • την αβεβαιότητα που δημιουργείται όσον αφορά στο εργασιακό μέλλον χιλιάδων πεπειραμένων εκπαιδευτικών που απασχολούνται στις δημοτικές δομές,
  • το πρόβλημα που δημιουργείται σε χιλιάδες γονείς, δεδομένης της διαφοράς ετήσιου χρόνου λειτουργίας μεταξύ δημοτικών δομών και κρατικών νηπιαγωγείων, καθώς στη δεύτερη περίπτωση, μένουν κλειστά στη διάρκεια εορταστικών περιόδων.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ 5613/12.5.17

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Κυβερνητικές εξαγγελίες περί θέσπισης διετούς υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης των νηπίων »

Απόλυτη σύγχυση δημιουργεί στο εκπαιδευτικό προσωπικό που ασχολείται με την προνηπιακή/νηπιακή αγωγή και εκπαίδευση, τους δήμους και τους άμεσα ενδιαφερόμενους γονείς η εκδήλωση των προθέσεων της κυβέρνησης να προχωρήσει στη θέσπιση διετούς υποχρεωτικής εκπαίδευσης για το σύνολο των νηπίων τεσσάρων(4) έως έξι(6) ετών και την ένταξή τους στις δομές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Άλλη μια αλόγιστη απόπειρα παρέμβασης του Υπουργείου στον τομέα της Παιδείας, που η κυβέρνηση βαπτίζει προκαταβολικά ‘’μεταρρύθμιση’’, εξαγγέλεται εκτός πλαισίου διαλόγου και συνεννόησης με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Οι δήμοι σήμερα προσφέρουν συστηματικά την αγωγή, τη φιλοξενία και τη φύλαξη που έχουν ανάγκη χιλιάδες οικογένειες για τα παιδιά τους που βρίσκονται σε προνηπιακή ηλικία σε δομές που πληρούν βασικές προδιαγραφές και προϋποθέσεις, με εκπαιδευτικό προσωπικό πολυετούς εμπειρίας το οποίο εξασφαλίζει υψηλές υπηρεσίες φροντίδας και αρωγής.

Η κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει ή να αποδυναμώσει αυτές τις δομές τη στιγμή κατά την οποία μάλιστα το πρόβλημα της σχολικής στέγης για τα νηπιαγωγεία είναι τεράστιο.

Ζήτημα εξάλλου τίθεται και με το χρονικό εύρος των σχεδιαζόμενων παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα νήπια και κατ’επέκταση τους γονείς τους, καθώς οι δημοτικές δομές λειτουργούν όλο το χρόνο και αδιάκοπα κατά τις γιορτές ενώ τα νηπιαγωγεία στο πλαίσιο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης όχι.

Δεδομένου ότι χιλιάδες άνθρωποι απασχολούνται ήδη στις δημοτικές δομές για την εύρυθμη λειτουργία τους, ζήτημα εγείρεται αυτονόητα με το εργασιακό μέλλον αυτών των εργαζομένων, οι περισσότεροι εκ των οποίων δε, έχουν μακρά εκπαιδευτική-εργασιακή εμπειρία.

 Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να τεθούν οι επιχειρούμενες αλλαγές από μηδενική βάση σε πλαίσιο διαλόγου και συνεννόησης με τους εμπλεκόμενους φορείς και τους άμεσα ενδιαφερόμενους όπως επιβάλλεται;
  2.  Ποιος ο σχεδιασμός σας για τις υφιστάμενες δημοτικές δομές που ως τώρα καλύπτουν ενεργά και ικανοποιούν άριστα τις ανάγκες αγωγής, φροντίδας και φύλαξης αυτών των παιδιών;
  3. Τι προτίθεστε να πράξετε σε σχέση με το υφιστάμενο προσωπικό που λειτουργεί και κρατά ζωντανές τις δημοτικές δομές προσφέροντας μεγάλες κοινωνικές υπηρεσίες;