Monthly Archives: Ιούνιος 2017

Άνιση η μάχη επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων υπό capital controls

mikromesaies

Την άμεση λήψη μέτρων για την ανακούφιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τις επιπτώσεις των κεφαλαιακών ελέγχων και περιορισμών, ζητά ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς τους υπουργούς Οικονομίας και Ανάπτυξης.

«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, μετά από δύο χρόνια υπό καθεστώς capital controls, δίνουν άνιση μάχη επιβίωσης, τη στιγμή που δεν φαίνεται να υπάρχει κανένα σχέδιο για την ανακούφισή τους», τονίζει ο κ. Καλαφάτης. «Η κυβέρνηση οφείλει να λάβει όμως μέτρα στήριξης, σε περίπτωση που δεν θα υπάρξει σύντομα, έστω η μερική άρση των κεφαλαιακών ελέγχων.»

Επιπλέον ο κ. Καλαφάτης επικαλείται στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, που καταδεικνύουν τη διαστρέβλωση της αλήθειας που επιχειρεί η κυβέρνηση ισχυριζόμενη πως μειώνεται το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο, αφού στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για επίτευγμα, αλλά για σύμπτωμα της μείωσης εισαγωγών και μη αύξησης των εξαγωγών λόγω των capital controls και του γενικότερου οικονομικού περιβάλλοντος: «Πριν την επιβολή των capital controls οι εισαγωγές άγγιζαν τα 47,1 δις έναντι 26,2 δις των εξαγωγών. Το τελευταίο δεκάμηνο, μεταξύ Ιουλίου 2016 και Απριλίου 2017 οι εισαγωγές έχουν μειωθεί στα 36,4 δις και οι εξαγωγές επίσης στα 21,9 δις ευρώ με ελλειματικό ισοζύγιο -14,5 δις ευρώ. Αυτό δεν είναι επίτευγμα. Είναι σύμπτωμα μιας οικονομίας που εξακολουθεί να βυθίζεται.»

(ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ)

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ 6765/29-6-2017

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

  1. Οικονομικών
  1. Οικονομίας και Ανάπτυξης

ΘΕΜΑ: «Άνιση μάχη επιβίωσης για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις στα δύο χρόνια επιβολής κεφαλαιακών ελέγχων»

Οι επιπτώσεις των κεφαλαιακών ελέγχων(capital controls) που επέβαλε η κυβέρνηση τον Ιούνιο του 2015 συνεχίζουν να είναι βαρύτατες δύο χρόνια μετά, πλήττοντας ειδικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που καταβάλλουν απεγνωσμένες προσπάθειες να επιβιώσουν.

Η κυβέρνηση αντιτείνει πως τους τελευταίους μήνες μειώνεται το έλλειμα στο εμπορικό ισοζύγιο αγαθών, αποκρύπτοντας τη μισή αλήθεια, καθώς αυτό συμβαίνει επειδή συνεχίζουν και μειώνονται οι εισαγωγές και προφανώς δεν αυξάνονται οι εξαγωγές.

Η εξέλιξη του εμπορικού ελλείματος αγαθών πριν και μετά την επιβολή περιορισμών στην ελεύθερη κίνηση των κεφαλαίων αποτυπώνει πιστά και αδιάψευστα την σκληρή πραγματικότητα. Μόνον το πρώτο έτος, τα εμπορικό έλλειμμα αγαθών συρρικνώθηκε κατά 5 δισ. ευρώ περίπου και οφείλεται στη δραματική μείωση των εισαγωγών κατά 7,41 δισ. ευρώ.

Την περίοδο μεταξύ Ιουνίου 2014 – Ιουλίου 2015, πριν την επιβολή των capital controls και σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, οι εισαγωγές αγγίζουν τα 47,1 δις έναντι 26,2 δις των εξαγωγών με το έλλειμα να διαμορφώνεται στο -20,9 δις ευρώ. Το τελευταίο δεκάμηνο μεταξύ Ιουλίου 2016 και Απριλίου 2017 οι εισαγωγές έχουν μειωθεί στα 36,4 δις και οι εξαγωγές επίσης στα 21,9 δις ευρώ με ελλειματικό ισοζύγιο -14,5 δις ευρώ.

Το αυξημένο έως και απαγορευτικό κόστος και η μειωμένη έως ανύπαρκτη ρευυστότητα δοκιμάζουν σοβαρά τις εναπομείνασες δυνάμεις των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να ανταπεξέλθουν των ανυπέρβλητων δυσκολιών που αντιμετωπίζουν από την επιβολή των τραπεζικών περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων.

Εξάλλου, η γραφειοκρατική αρτηριοσκλήρωση των διαδικασιών για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους σε σχέση με την εισαγωγή αγαθών και πρώτων υλών, επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ήδη βεβαρυμένη και αδιέξοδη κατάσταση, δεδομένου ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές ως διέξοδος απέχει πολύ για να θεωρηθεί διαδεδομένη τάση.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

  1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε πρώτιστα και άμεσα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να τεθούν σε πλαίσιο χαλάρωσης των κεφαλαιακών ελέγχων και περιορισμών;
  2. Δεδομένου ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τον άξονα γύρω από τον οποίο περιστρέφεται η ελληνική οικονομία, υπάρχει σχεδιασμός για αρωγή και βοήθεια προς διευκόλυνσή τους αν δε γίνει πράξη στο εγγύς μέλλον η μερική άρση των capital controls από αυτές;

Να συνδέσουμε έμπρακτα την ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος!

Kalafatis-lathro_ylotomia

«Το έρημο δάσος, είναι εκτεθειμένο δάσος. Γι` αυτό πρέπει να εκλείψουν οι όροι που το απομονώνουν -όπως και κάθε προστατευόμενη περιοχή- από την κοινωνική ζωή, αλλά και να αλλάξουν οι νοοτροπίες που αποσυνδέουν τη φύση και το δάσος από την αειφορία!»

Αυτό πρότεινε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας με την ιδιότητα του πρώην Υπουργού Περιβάλλοντος, σε διεθνές επιστημονικό συνέδριο που οργάνωσε το Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ, με θέμα τη λαθροϋλοτομία και την επίπτωση της αλόγιστης χρήσης ξυλείας για θέρμανση.

« Μια κοινωνία αποκομμένη από τον φυσικό της πλούτο είναι σαφώς πιο επιρρεπής στην άλογη χρήση του, εξ` αιτίας της οποίας πληρώσαμε βαρύ τίμημα τις προηγούμενες δεκαετίες, κυρίως επειδή αποξενώθηκαν οι τοπικές κοινωνίες από τον βασικό πλουτοπαραγωγικό τους πόρο: το φυσικό περιβάλλον. Είμαι απολύτως πεισμένος, ότι, ειδικά αυτή την περίοδο, το μείζον είναι να αλλάξει η νοοτροπία που οδήγησε σε αυτήν τη στρέβλωση και να συνδέσουμε έμπρακτα την ανάπτυξη με την προστασία του περιβάλλοντος στην πράξη.»

Ο κ. Καλαφάτης, εξέφρασε την ικανοποίησή του, για το γεγονός ότι η σημερινή κυβέρνηση, τουλάχιστον σ` αυτή την περίπτωση, δεν παρέκκλινε από τη πολιτική που χαράχτηκε την περίοδο 2012-2014 για τη βελτίωση της δασικής πολιτικής της χώρας:

«Αναφέρομαι στον συνολικό σχεδιασμό για την καταπολέμηση της λαθροϋλοτομίας, τον περιορισμό των δασικών πυρκαγιών, την εν γένει προστασία και ανάπτυξη του δασικού οικοσυστήματος.  Εργαστήκαμε τότε, εν μέσω πολύ δύσκολων συνθηκών, καθώς η αυξανόμενη οικονομική κρίση και ενεργειακή φτώχεια, οδηγούσε σε κατακόρυφη αύξηση της λαθροϋλοτομίας για ανάγκες θέρμανσης, με συνέπεια και την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας σε αιωρούμενα σωματίδια, ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα. Ξεμπλοκάραμε και επιταχύναμε τη διάχυση των πόρων για δασικά έργα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αλέξανδρος Μπαλτατζής για τη Γεωργία αλλά και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη, που ήταν «παγωμένα», ώστε να κινητοποιηθούν οι κατά τόπους δασικές υπηρεσίες και οι τοπικές κοινωνίες με έργα και δραστηριότητες μέσα στο δάσος. Και επιτρέψτε μου να σημειώσω ότι είναι σημαντικό για την καταπολέμηση του ευρωσκεπτικισμού, να αναδεικνύουμε τη συμβολή των ευρωπαϊκών κονδυλίων  στην υλοποίηση έργων σε κάθε πεδίο. Συνολικά, κινητοποιήσαμε πόρους άνω των 80 εκατομμυρίων ευρώ από τα δύο αυτά προγράμματα, με έργα αντιπυρικής προστασίας σχεδόν 40 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή σε έργα μέσα στο δάσος, με τοπικά συνεργεία και εμπλοκή των τοπικών κοινωνιών. Κρατήστε αυτή τη διάσταση, γιατί είναι πραγματικά πολύ σημαντική για την προστασία του δασικού οικοσυστήματος. Και βέβαια, κάναμε ό,τι καλύτερο ήταν δυνατόν για την αξιοποίηση των εθνικών πόρων.

Η προσπάθεια που κάναμε απέδωσε! Και αποτελεί κατάκτηση για τη δημόσια διοίκηση.»

Η χώρα θέλει κυβέρνηση fast forward, αλλά ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ την κρατούν στο pause!

kalaf vouli

«Οι σημερινές φιλολογίες του κ. Παππά στη Βουλή, απλώς επιβεβαίωσαν τη διαπίστωσή μας, πως οι λόγοι της ψηφιακής καθυστέρησης της Ελλάδας έχουν σάρκα και οστά και κάθονται στα κυβερνητικά έδρανα. Όσο κι αν βαφτίζεται “επικαιροποίηση” η αντιγραφή του σχεδίου της Ν.Δ., για να δικαιολογηθεί η μη υλοποίηση, η πραγματικότητα είναι μία και είναι σκληρή: την ώρα που η χώρα χρειάζεται κυβέρνηση fast forward, ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ κρατούν την Ελλάδα κολλημμένη στο pause!»

Τα παραπάνω δήλωσε ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, μετά το πέρας της συζήτησης επίκαιρης επερώτησης βουλευτών της Ν.Δ. προς τον υπουργό ψηφιακής πολιτικής Νίκο Παππά, με θέμα «έλλειψη σχεδίου και μη ανάληψη δράσεων για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ελλάδας».

Μιλώντας νωρίτερα από το βήμα της Βουλής ο κ. Καλαφάτης, επικαλέστηκε στοιχεία που συνδέουν την υλοποίηση της ψηφιακής ατζέντας με αύξηση του ΑΕΠ κατά 5% και δημιουργία 3.8 εκατομμυρίων νέων θέσεων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και πρόσθεσε: «Σε εθνικό επίπεδο, αύξηση κατά 10% της ευρυζωνικότητας μπορεί να φέρει ετήσια αύξηση ΑΕΠ έως 1.5%. Λέξη κλειδί; Η υλοποίηση! Σημείο στο οποίο χωλαίνει η σημερινή κυβέρνηση και μαζί της χωλαίνει η Ελλάδα, παραμένοντας στις τελευταίες θέσεις κάθε λίστας αξιολόγησης της προόδου στον τομέα της ευρυζωνικότητας.»

Υπογράμμισε πως το Εθνικό Σχέδιο Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς ήταν έτοιμο το 2014, αλλά υποβλήθηκε από τη σημερινή κυβέρνηση και εγκρίθηκε από την ΕΕ μόλις το Σεπτέμβριο του 2015.

«Και ύστερα, αναρωτιούνται κάποιοι γιατί κατηγορούμε την κυβέρνηση ότι εχθρεύεται  τις ιδιωτικές επενδύσεις» σημείωσε. «Το Εθνικό Σχέδιο περιελάμβανε 22 δράσεις μείωσης του κόστους επένδυσης, απλοποίησης διοικητικών διαδικασιών, τόνωσης της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών, σωστής εστίασης επενδύσεων. Έπρεπε όλες να είχαν ολοκληρωθεί εντός του 2015. Αντ` αυτών, έχουμε καθυστερήσεις και δυσλειτουργίες που κρατούν τη χώρα μας τελευταία στην κάλυψη των Δικτύων Νέας Γενιάς (NGA-Next Generation Access), τελευταία στις υποδομές δικτύων οπτικών ινών, προτελευταία στη συνδεσιμότητα με ταχύτητες άνω των 30Mbps.»

Ο κ. Καλαφάτης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις καθυστερήσεις του έργου Rural Broadband για την ανάπτυξη ευρυζωνικότητας σε περιοχές που δεν έχουν καν ίντερνετ, καθώς και στο συμπληρωματικό αυτού, «Rural Extension» αλλά και στο έργο «Super-Fast Broadband», συνολικού προϋπλογισμού 360 εκατομμυρίων ευρώ, που ενώ είχαν χρονοδιάγραμμα προκηρύξεων εντός του 1ου εξαμήνου του 2016, βρίσκονται ακόμα στο στάδιο των εγκρίσεων που πραγματοποιήθηκαν μόλις τον προηγούμενο μήνα.

«Επιτέλους σταματήστε να σχεδιάζετε και ξεκινήστε να υλοποιείτε» κατέληξε ο κ. Καλαφάτης.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥ ΚΑΛΑΦΑΤΗ

ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗΣ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

23/6/2017

ΘΕΜΑ: ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΚΑΙ ΜΗ ΑΝΑΛΗΨΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι

Σήμερα μιλάμε για ευρυζωνικότητα. Κάτι άυλο και ταυτόχρονα, ίσως πολύ τεχνικό, για να το κατανοήσουν εύκολα, όσοι μας παρακολουθούν από τα θεωρεία ή το κανάλι της Βουλής. Εμείς όλοι εδώ δεν είμαστε ειδικοί επιστήμονες της πληροφορικής, δεν δικαιούμαστε όμως να μην ξέρουμε τι σημαίνει! Ας το πούμε λοιπόν για να το καταννοήσουν και οι πολίτες. Τη δική τους ζωή αφορά άλλωστε!

Ευρυζωνικότητα σημαίνει ταχύτερο διαδίκτυο και καλύτερη επικοινωνιά. Ταχύτερη διάδοση πληροφοριών και γνώσης. Ταχύτερη και ασφαλέστερη ψηφιακή υποστήριξη της ανάπτυξης. Ενίσχυση της ευρυζωνικότητας σημαίνει ευκολότερες και γρηγορότερες συναλλαγές για την επιχειρηματικότητα. Για το εμπόριο. Για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Για κάθε πολίτη που συναλλάσσεται με το Δημόσιο. Σημαίνει δυνατότητα γρηγορότερης μείωσης της γραφειοκρατίας. Σημαίνει καλύτερη ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Σημαίνει ανάπτυξη κυρίες και κύριοι.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι η πλήρης υλοποίηση της ψηφιακής ατζέντας ως το 2020 και μετά από αυτό, αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση του Ευρωπαϊκού ΑΕΠ κατά 5% και στη δημιουργία 3.8 εκατομμυρίων νέων θέσεων εργασίας.  Σύμφωνα με όλες τις σχετικές μελέτες, η ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας, δημιουργεί σημαντικές προοπτικές για οικονομική ανάπτυξη, απασχόληση, εξωστρέφεια και καινοτομία. Μια αύξηση κατά 10% της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας έχει διαπιστωθεί ότι μπορεί να οδηγήσει σε ετήσια αύξηση του ΑΕΠ έως 1.5%.

Λέξη κλειδί; Η υλοποίηση! Κάτι στο οποίο δυστυχώς η σημερινή κυβέρνηση χωλαίνει. Και μαζί της χωλαίνει η Ελλάδα, παραμένοντας στις τελευταίες θέσεις κάθε λίστας αξιολόγησης της προόδου στον τομέα της ευρυζωνικότητας.

Εντάξει. Είχαμε  έγκριση του Εθνικού Σχεδίου Ευρυζωνικής Πρόσβασης Επόμενης Γενιάς, το Σεπτέμβριο του 2015. Σας το είχαμε αφήσει έτοιμο. Καθυστερήσατε να το εγκρίνετε, κι ας είναι βασική προϋπόθεση του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 (του προγράμματος που διαδέχεται το ΕΣΠΑ δηλαδή).

Και τι έγινε δηλαδή που εγκρίθηκε; Οι προβλεπόμενες δράσεις ανάπτυξης ευρυζωνικών υποδομών και διαμόρφωσης ευνοϊκού νομοθετικού περιβάλλοντος για ιδιωτικές επενδύσεις σε δίκτυα επόμενης γενιάς, καθυστέρησαν τόσο, που τέθηκαν εκτός χρονοδιαγράμματος του Εθνικού Σχεδίου.

Και ύστερα, αναρωτιούνται κάποιοι γιατί κατηγορούμε την κυβέρνηση ότι εχθρεύεται  τις ιδιωτικές επενδύσεις.

Το Εθνικό Σχέδιο περιελάμβανε 22 εξειδικευμένες δράσεις μείωσης του κόστους επένδυσης, απλοποίησης των διοικητικών διαδικασιών, τόνωσης της ζήτησης βασικών ευρυζωνικών υπηρεσιών, σωστής εστίασης επενδύσεων. Έπρεπε όλες να είχαν ολοκληρωθεί εντός του 2015.

Αντί αυτού, σε ένα χρόνο από τη δημοσίευση του Εθνικού Σχεδίου, συντάχθηκε νέο Σχέδιο με τίτλο «Εθνική Ψηφιακή Στρατηγική 2016-2021» από το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Ανακοινώθηκε στα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου και σ αυτό μεταφέρθηκαν οι δράσεις του πρώτου σχεδίου, δημιουργώντας νέες καθυστερήσεις. Δικαιολογία; Το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έθεσε στο μεταξύ νέους στόχο για το 2025 την δημιουργία της Ευρώπης των Gigabit. Να ξεπεράσουμε δηλαδή τους στόχους της ευρυζωνικότητας των 100 Μbps του 2020 και να μπουμε στην εποχή των ταχυτήτων σε Gbps. Άρα χρειαζόταν νέο σχέδιο κατά την κυβέρνηση.

Όμως κυρίες και κύριοι, ο νέος στόχος δεν ακυρώνει τους προηγούμενους. Δεν θα πετάξουμε αυτόματα στο κεφαλόσκαλο των Gigabits αν δεν περάσουμε από το σκαλοπάτι των 100 Mbps.

Αλλά η κυβέρνηση, αντί να υλοποιεί, προτιμά να σχεδιάζει και ξανασχεδιάζει. Αντί της ολοκλήρωσης των έργων εντός του 2015, ή εντός του 2016, ή έστω μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση παραμένει όμηρος καθυστερήσεων και δυσλειτουργιών καθιστώντας τη χώρα μας ουραγό της ΕΕ με τους χαμηλότερους ρυθμούς προόδου.. Μόλις στα τέλη Μαρτίου ολοκληρώθηκε η ψήφιση του νόμου περί μείωσης του κόστους ευρυζωνικών υπηρεσιών, ανάπτυξης δικτύων ευρυζωνικών υποδομών και περί απλοποίησης των διοικητικών διαδικασιών.

Ας μας ενημερώσει ο Υπουργός για τους λόγους της καθυστέρησης παρά τις επισημάνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά στη σημασία για τη μεγιστοποίηση του αντίκτυπου των ιδιωτικών επενδύσεων ως προς την κάλυψη NGA ώστε να καλύψει η Ελλάδα τη διαφορά.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Ελλάδα έλαβε 2 προειδοποιήσεις από την Επιτροπή για την καθυστέρηση στην ενσωμάτωση της σχετικής οδηγίας! Πρώτη προθεσμία δόθηκε για την 1η/1/2016, ενώ με την τελευταία προειδοποίηση δόθηκε προθεσμία ως τον Δεκέμβριο του 2016. Προθεσμία που και πάλι δεν τήρησε η κυβέρνηση.

Στην ευρωπαϊκή έκθεση ψηφιακής προόδου για το 2017  αναφέρεται ότι «η Ελλάδα βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο ως προς την υλοποίηση των επενδύσεων ύψους περίπου 1δις Ευρώ που έχουν σχεδιαστεί για επενδύσεις Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών για την περίοδο 2014-2020».

Επισημαίνεται ακόμη ότι είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τη χώρα μας, εφόσον η ευρυζωνική στρατηγική της στηρίζεται στον ιδιωτικό τομέα, να διοχετεύει τις περισσότερες επενδύσεις σε υψίρρυθμα δίκτυα, περιορίζοντας τη δημόσια παρέμβαση, κυρίως σε περιοχές όπου έχει εντοπιστεί αποτυχία της αγοράς. Κι όμως: Τελευταία η Ελλάδα στην κάλυψη των Δικτύων Νέας Γενιάς (NGA-Next Generation Access). Τελευταία στις υποδομές δικτύων οπτικών ινών. Προτελευταία ως προς τη συνδεσιμότητα, με βάση τις ευρυζωνικές συνδέσεις με ταχύτητα άνω των 30Mbps.

Το 2015, όταν ανέλαβαν οι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ τη διακυβέρνηση της χώρας, βρίσκονταν σε εξέλιξη το έργο Rural Broadband. Δηλαδή η ανάπτυξη ευρυζωνικών υποδομών σε 5.493 αγροτικές και νησιωτικές περιοχές, που δεν έχουν ούτε καν βασική πρόσβαση στο διαδίκτυο και αντιστοιχούν περίπου στο 50% της ελληνικής επικράτειας. Οι συμβάσεις υπογράφηκαν το Δεκέμβριο του 2014. Σε ποιο ποσοστό βρίσκεται η υλοποίηση του έργου, σήμερα; Αλήθεια; Ας απαντήσει ο κύριος υπουργός.

Ενόψει του ότι το 2017 βάσει της συμφωνίας ΣΔΙΤ ξεκινά η 15ετής περίοδος λειτουργίας και η χονδρική παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών από τους ιδιώτες φορείς σύμπραξης σε παρόχους λιανικής.  Αυτό αποτελεί το μόνο έργο με απτά αποτελέσματα, το οποίο αν και παραλάβανε οι κυβερνόντες με υπογεγραμμένες συμβάσεις, το φτάσανε να καθυστερούν οι αδειοδοτήσεις ως και 3 μήνες.

Βρισκόταν επίσης σε εξέλιξη το έργο ολοκλήρωσης Μητροπολιτικών Δακτυλίων (ΜΑΝ) με Εθνικά Δίκτυα, με στόχο, 3.700 κτίρια του δημοσίου να αποκτούν πολύ γρήγορη πρόσβαση ταχύτητας 1 Gbps (από λίγα Mbps που είχαν πριν), πολλαπλασιάζοντας την ταχύτητα σύνδεσης σε κρίσιμα Εθνικά Δίκτυα και στο Internet. Οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί από 14/2/2014.

Υπήρχε το ψηφιακό Μητρώο Δικτυακών Υποδομών, που αφορά την καταγραφή όλων των τηλεπικοινωνιακών δικτύων της χώρας με τη δημιουργία ψηφιακού μητρώου δικτυακών υποδομών. Οι συμβάσεις υπογράφηκαν τον Ιούνιο του 2014.  Τι υλοποιήθηκε; Τίποτα μήπως;

Βρισκόταν επίσης σε εξέλιξη η διάθεση ραδιοφάσματος στα 800 MHz και 2.6 GH για σύνδεση σε πολύ υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο.  Είχε ξεκινήσει και η αντιμετώπιση των Προβλημάτων στην Αδειοδότηση των Εγκαταστάσεων Κεραιών.

Κι ύστερα ήρθαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝΕΛ!

Το εθνικό σχέδιο που ξανασχεδίασε η κυβέρνηση, προέβλεπε ήδη πριν τον επανασχεδιασμό του, 2 δράσεις που εστιάζουν στην επίτευξη των στόχων του:

Πρώτη δράση η «Rural Extension», προϋπολογισμού 160 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχος της, η κάλυψη των περιοχών που προβλέπεται ότι θα παραμείνουν “λευκές περιοχές NGA” μετά την υλοποίηση των ανακοινωμένων επενδυτικών σχεδίων και του προαναφερθέντος  έργου Rural Broadband, για να φτάσουν παντού, τουλάχιστον συνδέσεις 30 Mbps.

Δεύτερη δράση η «Super-Fast Broadband», (προϋπολογισμού 200εκ. Ευρώ). Αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου οπτικών ινών σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές και αποσκοπεί στην επίτευξη σύνδεσης τουλάχιστον του 50% των νοικοκυριών με ταχύτητες τουλάχιστον 100Mbps, σε συνδυασμό με την κάλυψη που θα επιτευχθεί από ιδιωτικές επενδύσεις.

Τα δύο αυτά έργα, τα οποία περιλαμβάνονταν στο Εθνικό Σχέδιο που είχε εγκριθεί από την ΕΕ ήδη από το Σεπτέμβριο του 2015 και έκτοτε και μέχρι σήμερα ανακοινώνονται και εξαγγέλονται. Είχαν χρονοδιάγραμμα προκηρύξεων το α΄ εξάμηνο του 2016. Εγκρίθηκαν μόλις στις 10 Μαίου 2017 από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Προγραμμάτων του ΕΤΠΑ και του Ταμείου Συνοχής.

Θα μας εξηγήσει κανείς τους λόγους της καθυστέρησης; Ή μάλλον, θα τους παραδεχτεί κανείς από την κυβέρνηση; Διότι οι λόγοι της καθυστέρησης κυρίες και κύριοι έχουν σάρκα και οστά και κάθονται στα κυβερνητικά έδρανα.

Επιτέλους σταματήστε να σχεδιάζετε και ξεκινήστε να υλοποιείτε κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης. Ο 21ος αιώνας προχωρά. Η Ελλάδα χρειάζεται μια κυβέρνηση fast forward , αλλά δυστυχώς έχει μια κυβέρνηση που την κρατά στο pause!

Σας ευχαριστώ

Η απαράδεκτη εισβολή στο γραφείο του πρύτανη του ΠΑΜΑΚ πλήττει την εικόνα του ιδρύματος

F2

Ο βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης, σχετικά με την εισβολή περίπου 30 φοιτητών στο γραφείο του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Αχιλλέα Ζαπράνη και την αναγραφή συνθημάτων στην είσοδο του εκπαιδευτικού ιδρύματος, δήλωσε τα εξής:

«Άλλη μία πράξη παραβατικότητας, σε εκπαιδευτικό ίδρυμα, από μια μικρή ομάδα ταραξιών, επιβεβαιώνει αυτό που πολλές φορές έχω υπογραμμίσει: Δεν υπάρχουν ιδεολογικά προσχήματα ικανά να δικαιολογήσουν την κυβερνητική ανοχή μπροστά σε παραβατικές συμπεριφορές. Επικλήσεις για “ρωμαλέα φοιτητικά κινήματα” το μόνο που κάνουν είναι να αποδεικνύουν τις ιδεοληψίες των μελών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και, φυσικά, δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα, αλλά αντίθετα το γιγαντώνουν. Ειδικά η συγκεκριμένη εισβολή, που έγινε την ώρα κατά την οποία ο πρύτανης συζητούσε, με μέλη της διοίκησης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για τη συνεργασία του ιδρύματος με έναν φορέα πολιτισμού, δεν είναι μόνο αδικαιολόγητη και απαράδεκτη, αλλά πλήττει και την εικόνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας και προσωπικά στον πρύτανη του ΠΑΜΑΚ, Αχιλλέα Ζαπράνη, αλλά και προς το εκπαιδευτικό προσωπικό ενός πανεπιστημίου που έχει κάνει πράξη τη συνύπαρξη της εκπαιδευτικής κοινότητας με την κοινωνία και τα πραγματικά της προβλήματα».

Η κυβέρνηση υπερέβη τα όρια της ανοχής στην εγκληματικότητα στο ΑΠΘ!

apth1

Με αφορμή την αντίδραση της κυβέρνησης στις καταγγελίες των 471 φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ και τις σχετικές δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η μετατροπή της Πανεπιστημιούπολης του ΑΠΘ σε γκέτο ανομίας και φόβου εξοργίζει κάθε σκεπτόμενο πολίτη. Όμως η χθεσινή εικόνα ενός Υπουργού Παιδείας που αντί να απολογηθεί στους διαμαρτυρόμενους φοιτητές, τους καλεί κυνικά να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους, σοκάρει! Αποκαλύπτει τη συλλογική ιδεοληπτική εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ στον εκφυλισμό της Ελλάδας σε τριτοκοσμική  κοινωνία, με τρόπους περισσότερους και ίσως χειρότερους από την οικονομική φτωχοποίηση. Πλέον, η κατ` ουσία ανακήρυξη της πανεπιστημιούπολης σε άβατο για τις αρχές που είναι επιφορτισμένες με την προστασία της ζωής, της ασφάλειας και της περιουσίας των πολιτών, υπερβαίνει τα όρια της ανοχής στην εγκληματικότητα και ισοδυναμεί με υποδαύλισή της!»

Θυμίζουμε ότι μόλις προ ημερών, στις 6 Ιουνίου, ο κ. Καλαφάτης κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση σχετική με την εγκληματικότητα στους χώρους του ΑΠΘ, το πλήρες κείμενο της οποίας ακολουθεί:

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ 6118/6/06/17

 ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Ανησυχητικά κρούσματα παραβατικότητας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης»

Μεγάλη ανησυχία προκαλούν στην πανεπιστημιακή κοινόνητα και κατ’επέκταση στη Θεσσαλονίκη οι διαδοχικοί θάνατοι από υπερβολική δόση ναρκωτικών ουσιών που σημειώνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα στο πανεπιστημιακό campus. Μετρούμε ήδη δύο νεκρούς μέσα σε δύο μήνες στον αύλειο χώρο του Α.Π.Θ, δίπλα σε αίθουσες διδασκαλίας και εργαστήρια, σε χώρους που καθημερινά δραστηριοποιούνται χιλιάδες φοιτητές, διδακτικό και εργατικό προσωπικό.

Οι πανεπιστημιακές αρχές, επιστρατεύοντας όλες τις δυνάμεις που μπορούν να διαθέσουν και με τη στήριξη  της πλειοψηφίας των φοιτητριών και των φοιτητών του Πανεπιστημίου, καταβάλλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες να περιφρουρήσουν τους πανεπιστημιακούς χώρους και να τους καταστήσουν προσβάσιμους και λειτουργικούς, ελεύθερους και ασφαλείς για την πανεπιστημιακή κοινότητα. Το έχουν καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.

Ωστόσο, η διακίνηση ναρκωτικών, οι κλοπές και οι ληστείες πέριξ του Πανεπιστημίου οργιάζουν τις νυχτερινές ώρες. Συνεπώς, αν δεν ενταθούν οι προσπάθειες πρόληψης και πάταξης της εγληματικότητας από τις δυνάμεις ασφαλείας στη ζώνη γύρω από το Α.Π.Θ, κάθε προσπάθεια από τις υπηρεσίες φύλαξης είναι καταδικασμένη σε αποτυχία.

Η πολιτική βούληση όμως από μέρους της κυβέρνησης δεν υπάρχει για να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα και να διευκολυνθεί το έργο των πανεπιστημιακών αρχών.

Η κυβέρνηση οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση της απέναντι στην έννοια του ασύλου – τώρα μάλιστα που σχεδιάζει να το επαναφέρει πλήρως – που κατέτεινε να αποτελεί, αντί της προώθησης της γνώσης και της υπεράσπισης της ακαδημαϊκής ελευθερίας, ικανή συνθήκη άνθησης της εγκληματικότητας μέσα στα Πανεπιστήμια.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες άμεσα, εντός του πλαισίου πάντοτε των αρμοδιοτήτων σας, δεδομένης της κατοχυρωμένης αυτονομίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ώστε να διευκολυνθεί και να στηριχθεί έμπρακτα η προσπάθεια των πανεπιστημιακών αρχών να εφαρμόσουν δραστικά μέτρα φύλαξης και πρόληψης της παραβατικότητας εντός του Α.Π.Θ;