Daily Archives: 29 Νοεμβρίου 2017

: Να παραμείνει φάρος πολιτισμού το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών

elliniko_institouto_vyzantinon_metavyzantinon_spoudon_venetia_01

Μετά την ομιλία του κατά τη διάρκεια συζήτησης στην Ολομέλεια της Βουλής, σχετικά με το νομοσχέδιο «Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών» και την προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει τη δομή του ιδρύματος, ο βουλευτής Α Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλαφάτης, τόνισε:

«Η κυβέρνηση, μέσω του νομοσχεδίου για το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών, επιχείρησε να θέσει, υπό πολιτική επιτροπεία, ένα καθαρά ερευνητικό και επιστημονικό ίδρυμα, που επί δεκαετίες λειτουργεί ως φάρος πολιτισμού.

Οι αντιδράσεις μας, ως Νέα Δημοκρατία, υπήρξαν έντονες κι ως ένα βαθμό αποτελεσματικές. Η κυβέρνηση στην Ολομέλεια της Βουλής προέβη σε τροποποιήσεις. Σίγουρα, όμως, χρειάζεται να καταβάλει μεγαλύτερη προσπάθεια, ώστε το Ινστιτούτο να συνεχίσει να λειτουργεί σύμφωνα με τις ανάγκες που επιβάλει το σύγχρονο διεθνές επιστημονικό και ερευνητικό περιβάλλον.

Τέλος, από το βήμα της Ολομέλειας της Βουλής, ζήτησα από τον εκπρόσωπο της κυβέρνησης, υφυπουργό Εξωτερικών, εκείνο που είχα ζητήσει προ ημερών και από τον υπουργό: Να μας ενημερώσει σχετικά με τις συνεννοήσεις στις οποίες προέβη με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, όπως ο ίδιος ο Δήμαρχος δημοσίως ανακοίνωσε, σχετικά με την πρόσφατη επίσκεψη του τελευταίου στην ΠΓΔΜ».

Εμπαιγμός χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους για τα σχολικά γεύματα

24058996_1506856016017824_7636591921478177504_n

Θεσσαλονίκη 28  Νοεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Εμπαιγμός χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους για τα σχολικά γεύματα

«Αυτό που συμβαίνει με τα σχολικά γεύματα, ιδιαιτέρα στη Θεσσαλονίκη, αποτελεί μνημείο εμπαιγμού σε βάρος χιλιάδων μαθητών, των οικογενειών τους, αλλά και της κοινωνίας συνολικά, καθώς πρόκειται για ένα θέμα που χρησιμοποιήθηκε αφειδώς, ως πιστοποιητικό “ευαισθησίας” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Όταν όμως η πραγματικότητα διαψεύδει τόσο οικτρά τη γαλαντομία των κυβερνητικών εξαγγελιών, η κοινωνική ευαισθησία αποδεικνύεται κοινωνική υποκρισία.»

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, που με νέα ερώτησή του στη Βουλή, αναδεικνύει τις πενιχρές επιδόσεις της κυβέρνησης, σε αντιδιαστολή με τα εξαγγελθέντα περί σχολικών γευμάτων, πανελλαδικά και ειδικότερα στη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα:

  • Την πρωθυπουργική εξαγγελία για 30.000 γεύματα ημερησίως σε 151 σχολεία οκτώ δήμων της Θεσσαλονίκης προϋπολογισμού 11,5 εκατομμυρίων ευρώ για το σχολικό έτος 2016-2017, ακολούθησε η διάθεση γευμάτων, για ελάχιστες εβδομάδες στο τέλος της χρονιάς, σε 10.000 μαθητές 61 σχολείων.
  • Τη δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού Κοινωνικής Αλληλεγγύης στον ίδιο τον πρωθυπουργό, για διάθεση καθημερινών γευμάτων από τον περασμένο Οκτώβριο στο 74% των σχολείων της Θεσσαλονίκης, ακολουθεί μέχρι σήμερα το απόλυτο μηδέν, αφού το πρόγραμμα δεν έχει ξεκινήσει.
  • Τη δέσμευση για ολοκλήρωση προγράμματος σχολικών γευμάτων προϋπολογισμού 24 εκατομμυρίων ευρώ σε όλη την Ελλάδα από 2 Οκτωβρίου ως 22 Δεκεμβρίου, εκτός της ανυπαρξίας προγράμματος –τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη- ακολούθησε και η επίσημη αντίθεση της ΔΟΕ για σειρά ζητημάτων μεταξύ των οποίων και η σύσταση επιτροπών παραλαβής από εκπαιδευτικούς.

Ο κ. Καλαφάτης, καλεί την κυβέρνηση να εξηγήσει τις καθυστερήσεις, αλλά και να ενημερώσει επισήμως για το μέλλον των προγραμμάτων διανομής σχολικών γευμάτων.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ Αρ. Πρωτ.: 1614/28.11.2017

ΠΡΟΣ

  1. Τον Υπουργό ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
  2. Την Υπουργό ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ και την Αναπληρώτρια ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: Μη έναρξη υλοποίησης του προγράμματος σχολικά γεύματα στη Θεσσαλονίκη και αντιρρήσεις της ΔΟΕ ως προς τη διαδικασία παραλαβής των γευμάτων

Στην απάντησή σας με αριθ. πρωτ. 548/15-5-2017 σε ερώτηση που κατέθεσα τον Απρίλιο, (αρ. πρωτ. 5007/ 12-4-2017) σχετικά με το πρόγραμμα «σχολικά γεύματα», αναφέρετε συγκεκριμένα, ότι:  ξεκινώντας από τις 2/10/2017 και με καταληκτική ημερομηνία την 22/12/2017, δηλ. για 60 σχολικές ημέρες θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα σε σχολεία της χώρας με προϋπολογισμό 24  εκ. Ευρώ.

Υπενθυμίζω, όπως είχα τονίσει και στην πρότερη ερώτηση, ότι η πρωθυπουργική δέσμευση για τη Θεσσαλονίκη και για το σχολικό έτος 2016-2017 αφορούσε πρόγραμμα προϋπολογισμού 11,5 εκατομμυρίων ευρώ για 30.000 γεύματα ημερησίως σε 151 σχολεία 8 δήμων της Θεσσαλονίκης με έναρξη τον Ιανουάριο 2017.

Η δέσμευση αυτή δεν υλοποιήθηκε και σύμφωνα με την απάντηση του Υπουργείου Παιδείας στην ερώτησή μου, η οποία έλαβε χώρα 4 μήνες μετά την κατάθεση της ερώτησης,  μέχρι τη λήξη του προηγούμενου σχολικού έτους το πρόγραμμα είχε υλοποιηθεί μόνο σε 61 δημοτικά σχολεία και σε 10.014 μαθητές.

Ουσιαστικά ξεκίνησε τις τελευταίες μέρες του Μαρτίου 2017, το οποίο σημαίνει ότι εφαρμόστηκε για περίπου 1 μήνα μόνο από τον Απρίλιο και μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους καθώς μεσολάβησαν και οι διακοπές του Πάσχα.

Πληροφορηθήκαμε ότι κατά τη διάρκεια της βόλτας του στα περίπτερα της ΔΕΘ, φέτος τον Σεπτέμβριο, ο Πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την αναπληρώτρια Υπουργό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία τον διαβεβαίωσε πως για την εφαρμογή του προγράμματος δόθηκε έμφαση στη Θεσσαλονίκη και πως από τον Οκτώβριο, το 74% των σχολείων θα έχει ζεστά γεύματα.

Παράλληλα, η ΔΟΕ έχει επανειλημμένα εκφράσει τις αντιρρήσεις της για τη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος σίτισης των μαθητών εντός των σχολικών μονάδων και ειδικότερα ως προς τη σύσταση των επιτροπών παραλαβής από εκπαιδευτικούς.

Ειδικότερα, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει καλέσει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακαλέσει την Φ.14/ΦΜ/181027Δ1/25-10-2017 Υ.Α., την εγκύκλιο της 6ης/10/2017 καθώς και την εγκύκλιο της 9/11/2017 και να καταστήσει σαφές ότι η παράδοση και ο έλεγχος των γευμάτων αποτελούν ευθύνη του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης το οποίο συνάπτει τις συμβάσεις παροχής των σχολικών γευμάτων και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αρμοδιότητα ή έργο των εκπαιδευτικών.  Επικαλούνται εξάλλου και τη διάταξη του άρθρου 136 Ν. 4412/2016 περί δημοσίων συμβάσεων που ορίζει ότι οι επιτροπές παραλαβής συγκροτούνται από τεχνικούς υπαλλήλους.

Επειδή πληροφορούμαστε ότι παρά τις εξαγγελίες και διαβεβαιώσεις για έναρξη στις 2/10/2017, το πρόγραμμα σχολικά γεύματα δεν έχει ξεκινήσει ακόμη στη Θεσσαλονίκη.

Επειδή σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες θα έπρεπε ήδη από τον Οκτώβριο να έχει ξεκινήσει η εφαρμογή του σε 51.585 μαθητές στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης.

Επειδή σύμφωνα με πρόσφατες εξαγγελίες το πρόγραμμα αναμενόταν να ξεκινήσει εντός του Νοεμβρίου.

Επειδή η δέσμευση της αρμόδιας αναπληρώτριας υπουργού για το πρόγραμμα προϋπολογισμού 24,5  εκ. ευρώ αφορά το χρονικό διάστημα μέχρι τις 22/12/2017

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

  1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έναρξης και υλοποίησης του προγράμματος σχολικά γεύματα για την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης;
  2. Για ποιους λόγους δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η εφαρμογή του παρά τις εξαγγελίες του αρμόδιου υπουργείου;
  3. Με δεδομένο ότι μέχρι σήμερα, τέλος Νοεμβρίου, το πρόγραμμα δεν εφαρμόζεται πλήρως και σύμφωνα με τις εξαγγελίες, θεωρείτε εφικτό να υλοποιηθεί η δέσμευσή σας ότι μέχρι την 22/12/2017 θα εφαρμοστεί πρόγραμμα σχολικών γευμάτων προϋπολογισμού 24 εκ. Ευρώ;
  4. Καθώς σύμφωνα με τις δηλώσεις της αρμόδιας αναπληρώτριας Υπουργού το πρόγραμμα των 24,5 εκ. ευρώ λήγει στις 22/12/2017, ενώ δεν υπάρχει σχετική ανακοίνωση για το 2018, υπάρχει πρόβλεψη για νέο πρόγραμμα σχολικών γευμάτων μετά τη λήξη του τρέχοντος έτους;

5. Με ποια διαδικασία θα γίνει η παραλαβή και πιστοποίηση των γευμάτων δεδομένου ότι  η ΔΟΕ έχει εκφράσει τις εντονότατες αντιρρήσεις της στη συγκρότηση επιτροπών παραλαβής από δάσκαλους και την ανάθεση σ’ αυτούς της πιστοποίησης της ποιότητας των γευμάτων χωρίς να έχουν τις τεχνικές γνώσεις που απαιτούνται, όπως ορίζεται και στο νόμο περί δημοσίων συμβάσεων

Υποχρέωση της πολιτείας η λειτουργικότητα του αερολιμένα «Μακεδονία»

omixli-1021x580

Θεσσαλονίκη 27 Νοεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υποχρέωση της πολιτείας η λειτουργικότητα του αερολιμένα «Μακεδονία»

«Η περιορισμένη λειτουργία ενός αεροδρομίου, για συγκεκριμένο διάστημα, λόγω αναγκαίων έργων, είναι κατανοητή. Το ακατανόητο, καθώς πλησιάζει το 2018, είναι να τείνει η Θεσσαλονίκη να καταστεί πόλη χωρίς αεροδρόμιο, όταν ο συνδυασμός καιρικών συνθηκών και τεχνικών ελλείψεων, βάζουν… λουκέτο στο δεύτερο αεροδρόμιο της χώρας. Η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να διασφαλίσει τη λειτουργικότητα του αερολιμένα Μακεδονία.»

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή τις ματαιώσεις και αναβολές πτήσεων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης λόγω ομίχλης.

Σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή προς την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο κ. Καλαφάτης, υπογραμμίζει ότι οι ματαιώσεις και οι πολύωρες, εξαντλητικές καθυστερήσεις των πτήσεων, αποτελούν καθημερινότητα  ταλαιπωρίας. Κι αυτό διότι ο βοηθητικός διάδρομος που χρησιμοποιείται μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης των βασικών διαδρόμων 10/28 και 16/34, δεν διαθέτει όλα τα συστήματα –με κυριότερο το ILS- που θα διασφαλίζουν τη δυνατότητα απογείωσης και προσγείωσης των αεροσκαφών, σε συνθήκες ομίχλης, φαινόμενο πολύ συχνό στο αεροδρόμιο Μακεδονία.

Ο κ. Καλαφάτης θυμίζει πως σε προηγούμενη ερώτηση, εδώ και έναν χρόνο, είχε επισημάνει τις δομικές αδυναμίες του χρησιμοποιούμενου βοηθητικού διαδρόμου και καλεί το αρμόδιο υπουργείο να αναλάβει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, ώστε το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, να καταστεί λειτουργικό και ασφαλές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΠ:1588/27-11-2017

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Ματαιώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων στο Αεροδόμιο ‘’Μακεδονία’’ λόγω αντίξοων καιρικών συνθηκών»

Με την υπ.αριθμ. 1083 ερώτηση που καταθέσαμε στις 10-11-2016 περί μείωσης της χωρητικότητας  πτήσεων άνω του 50% στο Αεροδρόμιο ‘’Μακεδονία’’ λόγω των έργων αναβάθμισης των κύριων Διαδρόμων 16/34 και 10/28 στο σημείο τομής τους που υποχρεώνουν τον αερολιμένα να περιοριστεί στη χρήση του βοηθητικού παράλληλου τροχοδρόμου του Διαδρόμου 10/28, επισημάναμε όχι μόνον την αναγκαστική μείωση των προασαπογειώσεων αλλά και τις δομικές αδυναμίες αυτής της επιλογής.

Ο διάδρομος που θα είναι σε χρήση αποκλειστικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου έως τον Μάρτιο του 2018 δε διαθέτει συστήματα που θα διασφαλίζουν πλήρως τη δυνατότητα στα αεροσκάφη να προσεγγίζουν τον αερολιμένα, να προσγειώνονται και να απογειώνονται χωρίς προβλήματα και καθυστερήσεις.

Δε διαθέτει το σύστημα ILS (Instrumental Landing System) ο βοηθητικός τροχόδρομος, ούτε μπορεί να χρησιμοποιήσει σύστημα ραδιοβοηθημάτων για την καθοδήγηση των πιλότων σε συνθήκες ομίχλης, συχνότατο φαινόμενο για το αεροδρόμιο Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή. Οι ματαιώσεις και οι πολύωρες, εξαντλητικές καθυστερήσεις των πτήσεων αποτελούν καθημερινότητα  ταλαιπωρίας.

Δεδομένου ότι, ήδη η μείωση των πτήσεων υπερβαίνει τις αρχικές εκτιμήσεις, οι καιρικές συνθήκες αυτής της περιόδου και ιδίως τα έντονα φαινόμενα ομίχλης σε συνδυασμό με τις τεχνικές ελλείψεις καθιστούν τελείως απαγορευτική τη λειτουργία του αερολιμένα ακόμη και στο μικρό, εναπομείναν ποσοστό υποδοχής πτήσεων, η Θεσσαλονίκη τείνει να γίνει πόλη χωρίς αεροδρόμιο.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε άμεσα να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειες επίλυσης των δομικών, τεχνικών αδυναμιών του αεροδρομίου ‘’ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ’’ ώστε να καταστεί λειτουργικό και ασφαλές;