Monthly Archives: Δεκέμβριος 2017

Χαμηλή απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους

dianomi-trofimon

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΘΕΜΑ: Χαμηλή απορρόφηση των κονδυλίων του Ταμείου Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat στις 16/10/2017, πάνω από 1 στους 3 κατοίκους στην Ελλάδα ζουν σε συνθήκες φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού σύμφωνα με τα στοιχεία του 2016. Ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ είναι ένας στους τέσσερις στην ΕΕ.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα το 2016 βρίσκονταν αντιμέτωποι με τον κίνδυνο της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού το 35,6% του πληθυσμού (3,8 εκατ. άνθρωποι), με μόλις δύο χώρες σε χειρότερη κατάσταση από την Ελλάδα. (Βουλγαρία, Ρουμανία).

Σύμφωνα με τη Eurostat, ένας άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού όταν αντιμετωπίζει μία ή περισσότερες από τις παρακάτω προβληματικές καταστάσεις: Είτε θεωρείται φτωχός (δηλαδή έχει εισοδήματα μικρότερα του 60% του μέσου εθνικού εισοδήματος), είτε ζει σε κατάσταση ένδειας (δηλαδή στερείται βασικά καταναλωτικά αγαθά, ή αδυνατεί να ανταπεξέλθει σε στοιχειώδεις οικονομικές υποχρεώσεις), είτε ζει σε οικογένεια αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της ανεργίας (δηλαδή σε οικογένεια που κανένα μέλος της δεν έχει «κανονική δουλειά»).

Ειδικότερα ως προς τις 3 κατηγορίες, σε συνθήκες φτώχειας βρίσκεται το 21,2% του πληθυσμού, σε συνθήκες ένδειας το 22,4%, ενώ ζει σε οικογένεια αντιμέτωπη με τον κίνδυνο της ανεργίας το 17,2% του πληθυσμού. Τα αντίστοιχα μέσα ποσοστά στην ΕΕ είναι 17,3%, 7,5% και 10,4%.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, βασική διάσταση του ευρύτερου ζητήματος της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού αποτελεί η επισιτιστική ανασφάλεια.

Η έρευνα του ΙΟΒΕ που δημοσιεύθηκε στις 27/10/2017, καταδεικνύει ότι το 2015,  1,4 εκατομμύρια Έλληνες, δηλαδή το 12,9% του πληθυσμού αντιμετώπιζε επισιτιστική ανασφάλεια ή επισιτιστική ένδεια δηλ. δεν είχε ασφαλή πρόσβαση σε επαρκείς ποσότητες ασφαλών και θρεπτικών τροφίμων  για τη φυσιολογική τους ανάπτυξη και για μια υγιή και δραστήρια ζωή.

Το σημαντικότερο εργαλείο για την αντιμετώπιση της επισιτιστικής ένδειας σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ – Fund for

European Aid to the Most Deprived, FEAD).

Το πεδίο εφαρμογής του ΤΕΒΑ εξειδικεύεται στην Ελλάδα μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΕΠ ΕΒΥΣ).

Το πρόγραμμα εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 15η Δεκεμβρίου 2014 και περιλαμβάνει τόσο τη διανομή τροφίμων, όσο και βασική υλική συνδρομή με αγαθά καθημερινής ανάγκης. Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε €331 εκατ. (€281 εκατ. από το ΤΕΒΑ και €50 εκατ. εθνική συμμετοχή).

Σε ετήσια βάση, το ύψος των δημόσιων δαπανών του προγράμματος ανέρχονται σταδιακά από €44,5 εκατ. το 2014 στο €50,1 εκατ. το 2020. Από το συνολικό ποσό, το 83,5% (€276 εκατ.) προορίζεται για επισιτιστική συνδρομή, το 13,6% για βασική υλική συνδρομή και τα υπόλοιπα 2,9% για τεχνική βοήθεια.

Παρά τα δραματικά ποσοστά του ελληνικού πληθυσμού που αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια ή ένδεια, η αξιοποίηση των πόρων από το ΤΕΒΑ, παρουσιάζει μηδενικό αποτέλεσμα για το 2015, καθώς είχε εγκριθεί μόλις το 0,8% των δαπανών του προγράμματος (19η θέση μεταξύ 21 χωρών) και καταβλήθηκε σε δικαιούχους που υλοποιούν δράσεις μόλις το 0,7% του συνολικού προϋπολογισμού, ενώ η επισιτιστική συνδρομή δεν είχε φθάσει στους τελικούς αποδέκτες.

Σύμφωνα με τα παραπάνω

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός

  1. Ποιο είναι σήμερα το ποσοστό απορρόφησης των πόρων του ΤΕΒΑ και ειδικότερα ποιο το ποσοστό εγκεκριμένων δαπανών και σε ποιο ποσοστό ανέρχονται οι καταβληθείσες δαπάνες. Σε ποια ποσά αντιστοιχούν τα ποσοστά αυτά και ποια η εθνική συμμετοχή.
  2. Σε ποιο ποσό ανέρχεται η επισιτιστική συνδρομή καθώς και η ΒΥΣ που διανεμήθηκε σε τελικούς αποδέκτες.
  3. Πόσες και ποιες κοινωνικές συμπράξεις διένειμαν τρόφιμα και ΒΥΣ στους ωφελούμενούς τους.
  4. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και απορρόφησης των πόρων του ΤΕΒΑ.

Ζήτημα δημόσιας υγείας η σωστή λειτουργία του Κέντρου Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων Θεσσαλονίκης

ergastirio-ktiniatriki

Θεσσαλονίκη 12  Δεκεμβρίου 2017

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ζήτημα δημόσιας υγείας η σωστή λειτουργία

του Κέντρου  Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων Θεσσαλονίκης

«Η συσσώρευση και αποθήκευση εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, κτηνιατρικών αποβλήτων που δεν καταστρέφονται επειδή δεν υπάρχει καύσιμο ούτε για τη θέρμανση του προσωπικού του Κέντρου Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων, αποτελεί πρόβλημα που παραπέμπει σε τριτοκοσμικές συνθήκες και όχι σε κράτος μέλος της Ε.Ε. Θυμίζω στο αρμόδιο υπουργείο, πως με κάθε κρίκο της αλυσίδας προστασίας της Δημόσιας Υγείας που σπάει, οι πολίτες μένουν εκτεθειμένοι σε κινδύνους, τους οποίους η Πολιτεία έχει υποχρέωση να προλαμβάνει.»

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, που με ερώτησή του στη Βουλή, καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να καλύψει άμεσα τις στοιχειώδεις και αυτονόητες ανάγκες του Κέντρου Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων Θεσσαλονίκης, ώστε να αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία του.

Όπως σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Καλαφάτης, επικαλούμενος καταγγελίες εργαζομμένων του Κέντρου Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων, η έλλειψη βασικών υλικών και εφοδίων έχει προσλάβει για περίπου δύο χρόνια  μόνιμο χαρακτήρα. Υπάρχει έλλειψη εφοδιασμού σε πετρέλαιο θέρμανσης, σε βαθμό που καθιστά αδύνατη την εργασία κατά τους χειμερινούς μήνες στα γραφεία του κέντρου, ενώ, η έλλειψη καύσιμης ύλης  έν γένει, εμποδίζει τη λειτουργία εργαστηρίων σημαντικών, τόσο για την επιστημονική έρευνα, όσο και για τη δημόσια υγεία, στον τομέα των λοιμωδών και παρασιτικών νοσημάτων.

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΠ:1980/11-12-2015

 ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

 ΘΕΜΑ: «Προβλήματα στο Κέντρο Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων Θεσσαλονίκης»

 Σοβαρότατες καταγγελίες για την προβληματική κατάσταση που επικρατεί στους χώρους εργασίας του Κέντρου Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων στη Θεσσαλονίκη έρχονται στο φως της δημοσιότητας από τους υπαλλήλους του, οι οποίοι προχωρούν εκ νέου σε έντονες παραστάσεις διαμαρτυρίας.

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλουν στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, η έλλειψη βασικών υλικών και εφοδίων,  για την εκτέλεση της υπηρεσίας που τους έχει ανατεθεί, έχει προσλάβει για περίπου δύο χρόνια  μόνιμο χαρακτήρα. Υπάρχει έλλειψη εφοδιασμού σε πετρέλαιο θέρμανσης ώστε αδυνατούν να εργαστούν κατά τους χειμερινούς μήνες στα γραφεία του κέντρου, ενώ, η έλλειψη καύσιμης ύλης  έν γένει,  τους απαγορεύει να λειτουργήσουν τα σημαντικά, για την προαγωγή του σημαντικότατου επιστημονικού τους έργου αλλά και για τη δημόσια υγεία, εργαστήρια των ινστιτούτων, ιδίως αυτού περί των λοιμωδών και παρασιτικών νοσημάτων.

Οι απαραίτητοι έλεγχοι για την έγκαιρη και ασφαλή αντιμετώπιση των νοσημάτων, η προστατευτική ασπίδα προάσπισης της υγείας των ζώων και κατ’επέκταστη του ανθρώπου, απενεργοποιείται, καθώς, μετά το πέρας των εργαστηριακών μελετών και εξετάσεων της  ύλη που προέρχεται από τους ζωντανούς οργανισμούς, αυτή δεν αποτεφρώνεται αμέσως ελλείψει καύσιμου υλικού αλλά παραμένει αποθηκευμένη για μήνες εντός του Κέντρου, συνιστώντας απειλή για το προσωπικό των υπηρεσιών και για τη Θεσσαλονίκη, εφόσον οι εγκαταστάσεις βρίσκονται εντός πολεοδομικού συγκροτήματος.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να καλυφθούν οι στοιχειώδεις και αυτονόητες ανάγκες του Κέντρου Κτηνιατρικών Ιδρυμάτων Θεσσαλονίκης και να αποκατασταθεί πλήρως η λειτουργία του;

 

«Στίβος μάχης» για την κοινωνία ο Προϋπολογισμός του 2018!

kalafatis_46

«Το πλεόνασμα 3,85% που προβλέπει ο προϋπολογισμός του 2018 αποδεικνύει μόνο την απόφαση της κυβέρνησης να συνεχίσει τη φορολογική αφαίμαξη της ελληνικής κοινωνίας, που συνειδητοποιεί μέρα με τη μέρα και φόρο με το φόρο, ότι η φτωχοποίηση αποτελεί κομβική επιλογή της ιδεολογικής πλατφόρμας της Αριστεράς!»

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, από το βήμα της Βουλής, στο πλαίσιο της συζήτησης για τον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2018.

Παρομοίασε τον προϋπολογισμό με το σχέδιο ενός «στίβου μάχης» που θα έπρεπε να αφορά «μια κυβέρνηση πρόθυμη να αγωνιστεί για να αποδώσει έργο και αποτέλεσμα» και πρόσθεσε: «Ο προϋπολογισμός του 2018, δυστυχώς, επιβεβαιώνει πως αυτή η κυβέρνηση επιφυλάσσει το “στίβο μάχης” μόνο για την κοινωνία, εξοντωτικό για όλους και ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους, για τους οποίους δήθεν κόπτεται.»

Ο κ. Καλαφάτης κατηγόρησε την κυβέρνηση πως εμπαίζει συνειδητά τους πολίτες: «Διότι ξέρει πολύ καλά, ότι η πρόβλεψη του 2,5% είναι τόσο αναξιόπιστη, όσο ψεύτικη αποδείχτηκε η περσινή πρόβλεψη για ανάπτυξη 2,7% φέτος, αφού οι ελληνικές και διεθνείς εκτιμήσεις για το τελικό ποσοστό μεγέθυνσης του ΑΕΠ, θυμίζουν αντίστροφη μέτρηση, με τελευταία αυτή του ΟΟΣΑ για 1,4%.»

Εξηγώντας πως «ούτε η κυβέρνηση πιστεύει τον εαυτό της», παρέθεσε μια σειρά αλληλοσυγκρουόμενων κυβερνητικών θέσεων:

  • Τη μια μιλούν για “δίκαιη ανάπτυξη”, την άλλη ομολογούν τον “άδικο προϋπολογισμό”.
  • Περιγράφουν φιλοεπενδυτικό κλίμα, αλλά “πολεμάνε” όλες τις μεγάλες επενδύσεις.
  • Παραδέχονται ότι «οι φόροι εμποδίζουν τις επενδύσεις» και παράλληλα τους αυξάνουν.
  • Υπόσχονται μειώσεις φόρων από το 2019, αλλά χαρακτηρίζουν τη φορολογική εξόντωση της μεσαίας τάξης “συνειδητή επιλογή”.
  • “Παραμυθιάζουν” την κοινωνία με ένα κοινωνικό μέρισμα υπέρ αδυνάτων, ενώ καταργούν το ΕΚΑΣ για δεκάδες χιλιάδες χαμηλοσυνταξιούχους, μειώνουν όλα τα επιδόματα στήριξης των αδυνάμων και αυξάνουν τα εισοδηματικά κριτήρια για κάθε είδους βοήθημα.
  • Βαφτίζουν «κατάργηση» του ΕΝΦΙΑ, τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας που ταυτόχρονα με την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, τη φορολόγηση των μεταβιβάσεων και το “τσουνάμι” των πλειστηριασμών σε βάρος και μικρών οφειλετών, μετατρέπει την ιδιοκτησία σε βρόγχο για εκατομμύρια οικογένειες.

Τέλος, ο κ. Καλαφάτης κάλεσε την κυβέρνηση να σταματήσει το «παραμύθι περί “καθαρής εξόδου” από τα μνημόνια, αφού έχει δεσμεύσει ήδη τη χώρα με χειρότερα μνημονιακά μέτρα για μετά το 2019, όπως πιστοποιούν και οι ευρωπαϊκές εξηγήσεις περί “υβριδικού μνημονίου” και σκληρής επιτροπείας.-

Στον «αέρα» τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

sde

Την άμεση επαναφορά των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας σε κανονική λειτουργία, με χρηματοδότηση των λειτουργικών τους αναγκών και καταβολή των οφειλόμενων από πέρσι δεδουλευμένων μισθών και εισφορών στο προσωπικό, ζητά ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

«Είναι πολύ σκληρό, άνθρωποι που έχασαν την πρώτη τους ευκαιρία στη γνώση, για ποικίλους προσωπικούς, βιοποριστικούς ή άλλους λόγους, να κινδυνεύουν να χάσουν και τη δεύτερη ευκαιρία τους», δήλωσε σχετικά ο κ. Καλαφάτης. «Και ο κίνδυνος αυτός, οφείλεται στην αδιαφορία και στην ανοργανωσιά μιας κυβέρνησης, που δεν ανταποκρίνεται ούτε στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της, έχοντας κηρύξει άτυπη στάση πληρωμών ακόμα και στο εκπαιδευτικό προσωπικό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η κατάσταση πρέπει να αλλάξει πριν γίνει μη αναστρέψιμη.»

Η υπολειτουργία των ΣΔΕ  εντοπίζεται στις συνεχείς καθυστερήσεις υπογραφής των συμβάσεων και πληρωμής του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ προβληματική είναι και η καταβολή των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευόμενων. Οι ωρομίσθιοι σύμβουλοι και καθηγητές παραμένουν απλήρωτοι για την προηγούμενη χρονιά και οι ασφαλιστικές τους εισφορές δεν έχουν καταβληθεί. Περαιτέρω, πολλές είναι οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αναλώσιμα υλικά.

Σημαντικό επίσης είναι το ζήτημα της ποιοτικής στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς ο ειδικός και ευαίσθητος χαρακτήρας της αποστολής του προϋποθέτει την επιλογή εξειδικευμένου προσωπικού, έμπειρου και κατηρτισμένου στις αρχές και τις μεθόδους της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η κυβέρνηση αντιθέτως επιλέγει την οδό των αποσπάσεων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Α.Π: 1921/8-12-2017 

ΕΡΩΤΗΣΗ  ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Προβλήματα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας»

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στα 18 έτη συνεχούς λειτουργίας τους, προσφέρουν την πολύτιμη ευκαιρία σε ενήλικους συμπολίτες μας να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, ακολουθώντας αρχές και μεθόδους της εκπαίδευσης ενηλίκων, παράγοντας σημαντικό κοινωνικό έργο.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι πολύπλευρα και, ιδίως τα τελευταία χρόνια, οξύνονται πολύ, με αποτέλεσμα για πολλά από αυτά, η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους να τίθεται εν αμφιβόλω.

Η υπολειτουργία τους οφείλεται κυρίως στην εξαιρετικά μειωμένη και ανεπαρκή εκ των πραγμάτων χρηματοδότησή τους. Οι καθυστερήσεις στην υπογραφή των συμβάσεων και στην πληρωμή του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ο κανόνας, ενώ προβληματική είναι και η καταβολή των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευόμενων. Οι ωρομίσθιοι σύμβουλοι και καθηγητές παραμένουν απλήρωτοι για την προηγούμενη χρονιά και οι ασφαλιστικές τους εισφορές δεν έχουν καταβληθεί. Περαιτέρω, πολλές είναι οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αναλώσιμα υλικά.

Σημαντικό επίσης είναι το ζήτημα της ποιοτικής στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς ο ειδικός και ευαίσθητος χαρακτήρας της αποστολής του προϋποθέτει την επιλογή εξειδικευμένου προσωπικού, έμπειρου και κατηρτισμένου στις αρχές και τις μεθόδους της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η κυβέρνηση αντιθέτως επιλέγει την οδό των αποσπάσεων χωρίς να θέτει συγκεκριμένα κριτήρια και όχι την επιλογή των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που απασχολούνται στα Σχολεία αυτά και διαθέτουν μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία με τυπικά προσόντα υψηλά.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε το καινοτόμο και κοινωνικά σημαντικό μοντέλο εκπαίδευσης ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας να επανέλθουν σε συνθήκες κανονικότητας και λειτουργικότητας;
  2. Πώς σκοπεύετε να τονώσετε και να αυξήσετε την χρηματοδότηση των υποχρηματοδοτούμενων αισθητά επί ημερών σας συγκεκριμένων Σχολείων ώστε να καλυφθούν οι πάγιες λειτουργικές τους ανάγκες;
  3. Υπάρχει σχεδιασμός για την κάλυψη των οφειλομένων μσθολογικά και ασφαλιστικά του εκπαιδευτικού προσωπικού από την προηγούμενη χρονιά άμεσα;
  4. Πώς ακριβώς έχει γίνει η κατανομή των εκπαιδευτικών θέσεων πλήρους και μη απασχόλησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας; Πόσες αποσπάσεις μόνιμου προσωπικού, πόσες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου και πόσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς έχουν πραγματοποιηθεί για την κάλυψη αυτών των θέσεων;

Με κυβερνητική ευθύνη η Ελλάδα απούσα από το διάλογο για το μέλλον της Ευρώπης

europi-11

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

5 Δεκεμβρίου 2017

Με κυβερνητική ευθύνη η Ελλάδα απούσα

από το διάλογο για το μέλλον της Ευρώπης

Ο αναπληρωτής Τομεάρχης Εξωτερικών της Ν.Δ., Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, βασικός ομιλητής στη χθεσινή συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Επερώτησης προς τον Υπουργό Εξωτερικών και τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών αρμόδιο επί των Ευρωπαϊκών Υποθέσεων με θέμα «Χωρίς στρατηγική και ενεργό συμμετοχή η Ελλάδα στο διάλογο για το μέλλον της Ευρώπης», έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η κυβέρνηση αδυνατεί να ανταποκριθεί στην ανάγκη για ουσιαστική συμβολή στο διάλογο που αφορά στο μέλλον της Ευρώπης. Λειτουργεί με δυσανεξία σ´ αυτό το σημαντικό εγχείρημα, εγκλωβισμένη στο βεβαρημένο παρελθόν του ΣΥΡΙΖΑ, που ανήλθε στην εξουσία με σύνθημα την αλλαγή της Ευρώπης και τελικά:

  • Επιδείνωσε την οικονομική και κοινωνική κρίση στην Ελλάδα, με αλυσιδωτές πολιτικές και  οικονομικές επιπτώσεις και στην Ευρώπη.
  • Έσπειρε σε εσωτερικό και εξωτερικό διχαστικά συνθήματα, συμβάλλοντας στο κλίμα που εκμεταλλεύτηκαν για την άνοδό τους οι δυνάμεις του ευρωσκεπτικισμού.
  • Επένδυσε επικοινωνιακά -και συνεχίζει να το κάνει όποτε τον εξυπηρετεί- σε μια διγλωσσία έναντι της Ε.Ε. που ενίσχυσε τη διεθνή αναξιοπιστία της κυβέρνησης, διακινδυνεύοντας όμως και τη θέση της χώρας μας στον πυρήνα της Ευρώπης.
  • Απέχει ουσιαστικά από όλες σχεδόν τις διεργασίες για την ανάδειξη της κοινής στάσης της Ευρώπης, απέναντι σε προκλήσεις όπως το Brexit, η προσφυγική κρίση, η τρομοκρατία, η οικονομική αναδιοργάνωση.
  • Αποτέλεσε με θεωρίες και πολιτικές, αντί για παράγοντα βελτίωσης, θρυαλλίδα των μηχανισμών του λαϊκισμού, που απεργάζονται την αποδόμηση ευρωπαϊκών δεσμών.

Η χώρα χρειάζεται κυβέρνηση, ικανή να αποκαταστήσει το ρόλο της Ελλάδας στην Ευρώπη. Η ΝΔ υιοθετεί το ευρωπαϊκό κεκτημένο ενσυνείδητα, ως παράταξη των μεγάλων στρατηγικών επιλογών, που, με το πραγματικό πολιτικό σθένος του ιδρυτή μας Κωνσταντίνου Καραμανλή, ενέταξε τη χώρα μας στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια.  Η Ν.Δ. αγωνίζεται για προάσπιση των κοινωνικών προταγμάτων της Ε.Ε., για πιο αποτελεσματική Ευρώπη σε σύνθετα ζητήματα που μας αφορούν, όπως το προσφυγικό και μεταναστευτικό, για κοινό ευρωπαϊκό μέτωπο σε θέματα ασφάλειας και άμυνας. Και όπως ο πρόεδρός μας Κυριάκος Μητσοτάκης αδιάλειπτα υποστηρίζει, μένει προσηλωμένη στο σκοπό να έχει σταθερή θέση η Ελλάδα στον πυρήνα της Ευρώπης.»