Monthly Archives: Φεβρουάριος 2018

Έναντι του λαϊκισμού, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και οι κοινωνίες.

kalafatis

Θεσσαλονίκη 22 Φεβρουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Έναντι του λαϊκισμού, πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους και οι κοινωνίες.

Στη σχεδόν «θεϊκή»» τελειότητα της Δημοκρατίας, που όμως είναι ατελής στην εφαρμογή της λόγω της ανθρώπινης φύσης, αναφέρθηκε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης Σταύρος Καλαφάτης, εκπροσωπώντας τη Ν.Δ. σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, με την οποία ολοκληρώθηκε το συνέδριο που οργάνωσε το Κέντρο Οικουμενικών Ιεραποστολικών και Περιβαλλοντικών Μελετών «Μητροπολίτης Παντελεήμων Παπαγεωργίου», με θέμα «η Πολιτική, Θρησκευτική και Πνευματική Διάσταση της Οικονομικής και Προσφυγικής Κρίσης».

Αναφερόμενος στο θέμα της συζήτησης, «Δημοκρατία, Οικονομική και Προσφυγική κρίση, και Λαϊκισμός στην Ευρώπη», ο κ. Καλαφάτης μεταξύ άλλων  σημείωσε.

«Η Δημοκρατία ως πολίτευμα έχει κάτι το θεϊκό. Προστατεύει την ελεύθερη βούληση των ανθρώπων με την οποία προσδοκά να ασπαστούν τους κανόνες της. Είναι ανεκτική ακόμα και σε όσους την εχθρεύονται. Και τέλος δεν εκδικείται, αλλά ξέρει να τιμωρεί με αυστηρότητα δικαιοσύνη και επιείκεια. Όμως ο άνθρωπος που εφαρμόζει τη Δημοκρατία δεν είναι Θεός. Και ως άνθρωπος, σφάλλει, αδικεί, εκμεταλλεύεται, ακόμα και ραδιουργεί. Σύμπτωμα αυτής της ανθρώπινης εφαρμογής της Δημοκρατίας, είναι και ο Λαϊκισμός.»

Ο κ. Καλαφάτης τόνισε ότι στο ευρωπαϊκό πεδίο, «ο λαϊκισμός κι ο εθνικολαϊκισμός χρησιμοποιούν ως τέλειο όχημα τον ευρωσκεπτικισμό», καθώς μετά την πίεση της οικονομικής κρίσης ήρθε και η προσφυγική, που «ήταν πολύ εύκολο για τους λαϊκιστές να αναχθεί σε πολιτισμικό και θρησκευτικό επεκτατισμό».

Χαρακτήρισε πρόκληση για την Ευρώπη, να βγει κερδισμένη μέσα από αυτή τη διαδικασία «με ενισχυμένο τον ενιαίο χαρακτήρα των αντανακλαστικών της, όπως επιδιώκει η Νέα Δημοκρατία, μέσα από την προαγωγή μιας ενιαίας εξωτερικής πολιτικής και πολιτικών ασφάλειας και άμυνας».

Και κατέληξε: «Σε ότι αφορά τη διαχείριση της οικονομικής κρίσης, η Ευρώπη, οφείλει να επενδύσει περισσότερο στην κοινωνική συνοχή της και ήδη έχει ξεκινήσει να το κάνει. Θα πρέπει όμως απέναντι στις σειρήνες του λαϊκισμού, να αναλάβουν τις ευθύνες τους και οι κοινωνίες.»

Ναι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ που επισφραγίζει την μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ

olth_0

Θεσσαλονίκη 22 Φεβρουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ναι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ που επισφραγίζει την μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ

Τη σαφή θέση της Ν.Δ. αλλά και την προσωπική του, υπέρ της ιδιωτικοποίησης του Λιμένος Θεσσαλονίκης, τόνισε σήμερα στο κοινοβούλιο ο  Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, υπογραμμίζοντας την «μετάλλαξη» του ΣΥΡΙΖΑ που «πολεμούσε λυσσαλέα κάθε ιδιωτικοποίηση και τη συγκεκριμένη ακόμα περισσότερο»!

Μιλώντας στη διάρκεια της συζήτησης για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ, ο κ. Καλαφάτης, σημείωσε ότι «η εμβληματική ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ επισφραγίζει την μετάλλαξη του ΣΥΡΙΖΑ», απευθυνόμενος στην κυβέρνηση τόνισε:

«Σας καλωσορίζουμε κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ στην πραγματικότητα της φιλελεύθερης οικονομίας. Γιατί και σε άλλες ιδιωτικοποιήσεις είδαμε κυβερνητικά στελέχη να προσπαθούν να δικαιολογηθούν στο αριστερό ακροατήριο, αλλά εδώ έχουμε την πλήρη αποκάλυψη της μετάλλαξης, μέσα από μια εμβληματική ιδιωτικοποίηση.»

Και πρόσθεσε:

«Θυμηθείτε που ήσασταν εσείς και τα στελέχη σας όταν η κυβέρνηση Καραμανλή προσπαθούσε να ιδιωτικοποιήσει, όχι ολόκληρο το λιμάνι όπως κάνετε εσείς, αλλά μόνο το ΣΕΜΠΟ. Και όχι για 230 εκατομμύρια, αλλά για 400 εκατομμύρια, διασφαλίζοντας τις θέσεις εργασίας και δημιουργώντας νέες. Στα κάγκελα ήσασταν κυριολεκτικά. “Κρεμασμένοι” στην πύλη του λιμανιού, φωνάζοντας για ξεπούλημα και έγκλημα.»

Ο κ. Καλαφάτης, αναφερόμενος στα θετικά σημεία της αποκρατικοποίησης του ΟΛΘ, υπογράμμισε ότι απελευθερώνει την αναπτυξιακή δυναμική του, υπέρ της πόλης της Θεσσαλονίκης, της κεντρικής Μακεδονίας, της εθνικής οικονομίας. Σημείωσε πως ο ΟΛΘ έχει πλέον την ευκαιρία να λειτουργήσει ως πόλος ανάπτυξης και ενίσχυσης του διεθνούς ρόλου της Β.Ελλάδας στο διαμετακομιστικό εμπόριο. Τόνισε ακόμα, με νόημα, πως το λιμάνι σε πλήρη αναπτυξιακή άνθηση με προφανή γεωπολιτική υπεραξία, μπορεί να λειτουργήσει ως σημαντικό «εργαλείο» και στο διπλωματικό πεδίο, ιδιαίτερα στις διμερείς σχέσεις με γειτονικές χώρες.

Καλώντας την κυβέρνηση να ολοκληρώσει άμεσα την ιδιωτικοποίηση, δεν παρέλειψε να αναφερθεί σε αδυναμίες της σύμβασης και ιδιαίτερα στη διάψευση των πρωθυπουργικών υποσχέσεων για «παραχώρηση της Ά προβλήτας στον λαό της Θεσσαλονίκης» καταλήγοντας: «Είτε ο πρωθυπουργός, είτε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης που έλεγε πως είχε εξασφαλίσει την παραχώρησή της –και όχι μόνο κάποιων χρήσεων- είτε και οι δύο μαζί, κορόιδεψαν τους Θεσσαλονικείς.»

Η Παιδεία πρέπει να είναι η πρώτη που θα προάγει τη διαφάνεια!

panepistimio_129

Θεσσαλονίκη 20 Φεβρουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Παιδεία πρέπει να είναι η πρώτη που θα προάγει τη διαφάνεια! 

«Σε μια περίοδο που χιλιάδες φοιτητές και οι οικογένειές τους, επιδιώκουν μετεγγραφή επειδή δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν στα έξοδα σπουδών σε άλλη πόλη, το Υπουργείο Παιδείας δεν επιτρέπεται να αφήνει χώρο σε υπόνοιες για επιλεκτικές μετεγγραφές. Η Παιδεία θα πρέπει ναι είναι η πρώτη που θα προάγει τη διαφάνεια!»

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, ο οποίος, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ζητά από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να αποσαφηνίσει κριτήρια και προϋποθέσεις, βάσει των οποίων απορρίπτονται ή ικανοποιούνται με αποφάσεις κατ` εξαίρεση μετεγγραφής, ενστάσεις φοιτητών (μετά την απόρριψη της πρώτης αίτησης) για μετεγγραφή σε πανεπιστημιακό ίδρυμα κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

Σύμφωνα με την ερώτηση, οι κατ’εξαίρεση μετεγγραφές, ανέρχονται σύμφωνα με τα στοιχεία για το φετινό ακαδημαϊκό έτος σε 2.002, έναντι 5.932 ενστάσεων επί συνόλου 14.038 αιτήσεων μετεγγραφής, από τις οποίες ικανοποιήθηκαν αρχικά οι 5.572 αιτήσεις, πραγματοποιούνται εντός πλασίου αξιολόγησης και επεξεργασίας χωρίς να είναι γνωστά τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις της επιτροπής που υπεύθυνα επιλαμβάνεται.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ:

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:3647/20-2-2018

 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

 

ΘΕΜΑ: «Κριτήρια στις κατ’εξαίρεση μετεγγραφές φοιτητριών/ φοιτητών»  

Η κατ’εξαίρεση μετεγγραφή αποτελεί ουσιαστικά μορφή επανεξέτασης των αιτήσεων μετεγγραφών που καταθέτουν φοιτήτριες/ φοιτητές και οι οποίες δεν ικανοποιούνται. Με τη μορφή της ένστασης και της αίτησης θεραπείας επανέρχονται αιτούμενοι εκ νέου μετεγγραφή στη σχολή της πόλης που επιθυμούν να φοιτήσουν.

Κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, παρατηρείται σε κάθε ακαδημαϊκό έτος αύξηση των αιτήσεων για μετεγγραφή και κατ’εξαίρεση μετεγγραφή, καθώς, όλο και περισσότερες οικογένειες αδυνατούν να ανταποκριθούν στις δαπάνες φοίτησης των παιδιών τους μακριά από την οικογενειακή εστία. Πλέον των σύμφυτων με την κρίση λόγων, προβάλλονται παγίως και λόγοι σχετικοί με ασθένεια ή έκτακτα γεγονότα, που περιορίζουν τη δυνατότητα των φοιτητριών/ φοιτητών να παρακολουθήσουν τα προγράμματα σπουδών της σχολής στην οποία έχουν κανονικά εισαχθεί.

Η μετεγγραφή ή η κατ’εξαίρεση μετεγγραφή, αν γίνει αποδεκτή η ένσταση απόρριψης του πρώτου αιτήματος, λόγω του άκρως ευαίσθητου χαρακτήρα του αιτήματος και της αδήριτης ανάγκης που το επιβάλλει, πρέπει να εξετάζεται με αυστηρά και σαφώς προσδιορισμένα κριτήρια, ώστε να πραγματώνεται η κοινωνική δικαιοσύνη και να προασπίζεται η ισότητα των αιτούντων φοιτητριών/ φοιτητών και των οικογενειών τους που είναι πράγματι εμπερίστατοι.

Ωστόσο, έως σήμερα, δεν έχουμε πληροφορηθεί αρμοδίως και σαφώς για τα πορίσματα της επιτροπής σε σχέση με το ζήτημα των μετεγγραφών, βάσει των οποίων θα προσδιορίζονταν και θα ετίθεντο ενεργά τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις χορήγησης της κατ’εξαίρεση μετεγγραφής.

Ως εκ τούτου, οι κατ’εξαίρεση μετεγγραφές, που ανέρχονται σύμφωνα με τα στοιχεία για το φετινό ακαδημαϊκό έτος σε 2.002, έναντι 5.932 ενστάσεων επί συνόλου 14.038 αιτήσεων μετεγγραφής, από τις οποίες ικανοποιήθηκαν αρχικά οι 5.572 αιτήσεις, πραγματοποιούνται εντός πλαισίου αξιολόγησης και επεξεργασίας που δεν γνωρίζουμε εκ προοιμίου τα κριτήρια και της προϋποθέσεις της επιτροπής που υπεύθυνα επιλαμβάνεται.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

Ποια είναι επακριβώς τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις βάσει των οποίων ικανοποιούνται από την αρμόδια επιτροπή οι ενστάσεις επί της απόρριψης των αιτήσεων μετεγγραφής των φοιτητριών/ φοιτητών;

Αποτελεί αναγκαιότητα αλλά και υποχρέωση της Ελλάδας η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και η ψηφιακή εκπαίδευση

images

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΡ. ΠΡΩΤ. 3577/15-2-2018

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

  1. Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
  2. Διοικητικής Ανασυγκρότησης
  3. Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Αποτελεί αναγκαιότητα αλλά και υποχρέωση της Ελλάδας η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και η ψηφιακή εκπαίδευση.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προχωρήσει σημαντικά ο διάλογος για τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του ψηφιακού μετασχηματισμού για την εκπαίδευση.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Οκτωβρίου 2017, ζήτησε συστήματα κατάρτισης και εκπαίδευσης «κατάλληλα για την ψηφιακή εποχή». Στη σύνοδο κορυφής του Γκέτεμποργκ του Νοεμβρίου 2017 η Επιτροπή, με την ανακοίνωσή της «Ισχυροποίηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας μέσω της εκπαίδευσης και του πολιτισμού» περιέγραψε το όραμα για έναν ευρωπαϊκό χώρο εκπαίδευσης και εξήγγειλε ειδικό σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση.

Σε συνέχεια της συνόδου του Γκέτεμποργκ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε στις 17 Ιανουαρίου  νέες πρωτοβουλίες, οι οποίες τροφοδότησαν και την πρώτη ευρωπαϊκή σύνοδο κορυφής για την εκπαίδευση της 25ης Ιανουαρίου στις Βρυξέλλες με θέμα «Θέτοντας τα θεμέλια για τον ευρωπαϊκό χώρο εκπαίδευσης: για μια καινοτόμο, χωρίς αποκλεισμούς και βασισμένη σε αξίες εκπαίδευση».

Στις πρωτοβουλίες αυτές, στις οποίες περιλαμβάνεται η Ανακοίνωση «Σχετικά με το σχέδιο δράσης για την ψηφιακή εκπαίδευση» [COM (2018) 22 FINAL], η Επιτροπή καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο τα συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης (σχολεία, φορείς επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΚΚ), τριτοβάθμια εκπαίδευση) μπορούν να αξιοποιήσουν αποτελεσματικότερα την καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες και να στηρίξουν την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών δεξιοτήτων:

  • με την καλύτερη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας για τη διδασκαλία και τη μάθηση
  • με την ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων και δεξιοτήτων που απαιτούνται για τη διαβίωση και την εργασία σε μια εποχή ψηφιακού μετασχηματισμού και
  • με τη βελτίωση της εκπαίδευσης μέσω της καλύτερης ανάλυσης των δεδομένων και των προβλέψεων.

Οι πρωτοβουλίες, τις οποίες η Επιτροπή θα εφαρμόσει ως το τέλος του 2020, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, τη στήριξη της ψηφιακής ικανότητας των σχολείων, τόσο γενικής όσο και επαγγελματικής εκπαίδευσης με ευρυζωνική σύνδεση υψηλής ταχύτητας, ένα νέο, αναβαθμισμένο εργαλείο αυτοαξιολόγησης για τα σχολεία σχετικά με την χρήση της τεχνολογίας για τη διδασκαλία και τη μάθηση (SELFIE), ως το τέλος του 2019 και μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης του κοινού σχετικά με τη διαδικτυακή ασφάλεια, τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας και την κυβερνοϋγιεινή. Παράλληλα, η Επιτροπή πρότεινε στο σχέδιο δράσης την εισαγωγή μαθημάτων προγραμματισμού σε όλα τα σχολεία, ενώ με σχετική ανακοίνωσή της κάλεσε τα κράτη μέλη να δεσμευθούν ότι θα συμπεριλάβουν τη διδασκαλία της κυβερνοασφάλειας στα προγράμματα πανεπιστημιακών σπουδών και επαγγελματικής κατάρτισης.

Το σχέδιο δράσης της Επιτροπής στηρίζει τις εργασίες σχετικά με την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά και το «Νέο Θεματολόγιο Δεξιοτήτων» (New Skills Agenda) για την Ευρώπη» (10/6/2016), στο οποίο εντάσσεται και η πρωτοβουλία «Συνασπισμός Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Θέσεων Εργασίας» (Digital Skills and Jobs Coalition), που ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2016.

Για τη συμμετοχή τους στο Συνασπισμό Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Θέσεων Εργασίας, τα κράτη μέλη κλήθηκαν να αναπτύξουν ολοκληρωμένες εθνικές στρατηγικές ψηφιακών δεξιοτήτων έως τα μέσα του 2017 με στόχους μεταξύ άλλων:  Ίδρυση εθνικών συνασπισμών ψηφιακών δεξιοτήτων που θα συνδέουν τις δημόσιες αρχές, τους τομείς των επιχειρήσεων, της εκπαίδευσης, της κατάρτισης και των ενδιαφερόμενων φορέων της αγοράς εργασίας, θέσπιση συγκεκριμένων μέτρων για την προσφορά ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και  κατάρτισης, υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτών και προώθηση της ενεργού συμμετοχής των επιχειρήσεων και άλλων οργανισμών.

Δυστυχώς είναι αμφίβολο αν η χώρα μας θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του ψηφιακού μετασχηματισμού για την εκπαίδευση. Και αυτό διότι, ενώ οι επιδόσεις της χώρας μας ως προς την ψηφιακή οικονομία και κοινωνία την κατατάσσουν στην ομάδα των χωρών με τις χαμηλότερες επιδόσεις και μάλιστα στην 26η θέση, η κυβέρνηση επιδεικνύει πρωτοφανή απροθυμία και αδράνεια, ώστε αντί να πρωτοστατεί, όπως έπραξε η κυβέρνηση της ΝΔ το 2014, είναι απούσα από τον Ευρωπαϊκό Συνασπισμό για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και τις Θέσεις Εργασίας.

Η Έκθεση Ψηφιακής Προόδου της Ευρώπης (EDPR) για το 2017 και ο Δείκτης Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας 2017 (DESI 2017) καταδεικνύουν ότι οι επιδόσεις της Ελλάδας στο επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι χαμηλότερες από το μέσο όρο της ΕΕ, καθώς το 2016, μόνο το 63% του πληθυσμού χρησιμοποιούσε το διαδίκτυο σε τακτική βάση, έναντι 79% του μέσου όρου της ΕΕ, μόνο το 46% των Ελλήνων διέθεταν τουλάχιστον τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες, έναντι 56% του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Παράλληλα η Ελλάδα παρουσιάζει αρνητική πρωτιά, τελευταία θέση στην ΕΕ, με το χαμηλότερο ποσοστό στην ΕΕ ειδικών στις ΤΠΕ στο σύνολο του εργατικού δυναμικού της (1,2%), το οποίο μάλιστα παρουσίασε μείωση μεταξύ 2015 και 2016.

Στην ίδια την  Έκθεση Ψηφιακής Προόδου τονίζεται ότι «η Ελλάδα χρειάζεται να αντιμετωπίσει τις σοβαρές ελλείψεις της σε ψηφιακές δεξιότητες και να αναλάβει πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των αναντιστοιχιών που παρατηρούνται μεταξύ των δεξιοτήτων τις οποίες έχει ανάγκη η βιομηχανία των ΤΠΕ και των δεξιοτήτων που προσφέρει η επίσημη εκπαίδευση».

Επειδή σήμερα η έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων συνιστά σημαντικό εμπόδιο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας αλλά και παράγοντα οικονομικής ανισότητας, φτώχιας και κοινωνικού αποκλεισμού.

Επειδή οι ψηφιακές δεξιότητες βρίσκονται στον πυρήνα του Θεματολογίου της ΕΕ για τις Νέες Δεξιότητες, ενώ και η ψηφιακή εκπαίδευση εντάσσεται στην πρωτοβουλία για τον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης, αποτελεί αναγκαιότητα αλλά και υποχρέωση της χώρας μας να εναρμονιστεί με τις πρωτοβουλίες της Επιτροπής

Επειδή η Ελλάδα βρίσκεται στις χαμηλότερες θέσεις στην ΕΕ αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού της, ενώ δεν έχει εκπονήσει ακόμη Εθνικό Σχέδιο για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και δεν έχει σχηματιστεί ακόμη ο Ελληνικός Εθνικός Συνασπισμός για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και Θέσεις Εργασίας.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

  1. Ποια είναι η πολιτική των Υπουργείων ως προς την εναρμόνηση με την ευρωπαϊκή πολιτική για τις ψηφιακές δεξιότητες και την ψηφιακή εκπαίδευση, όπως έχει ανακοινωθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του Οκτωβρίου 2017, στη σύνοδο του Γκέτεμπουργκ και στη Σύνοδο Κορυφής για την Εκπαίδευση του Ιανουαρίου 2018.
  2. Πώς προτίθενται τα αρμόδια υπουργεία να συμμετέχουν στις δράσεις και να υλοποιήσουν τα μέτρα που προβλέπονται στην πρωτοβουλία  «Συνασπισμός Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Θέσεων Εργασίας» και στο «Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση».
  3. Ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να αντιμετωπίσει τις σοβαρές ελλείψεις σε ψηφιακές δεξιότητες και να μειώσει το χάσμα μεταξύ των δεξιοτήτων που απαιτεί η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών και η αγορά των ΤΠΕ και των δεξιοτήτων που προσφέρει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.
  1. Για ποιους λόγους δεν έχει ολοκληρωθεί από το Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που έχει αναλάβει το ρόλο του Εθνικού Συντονιστή, και αποσταλεί στην Επιτροπή της ΕΕ το Εθνικό Σχέδιο για τις Ψηφιακές Δεξιότητες, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Συνασπισμός για τις Ψηφιακές Δεξιότητες και τις Θέσεις Εργασίας» ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει μέρος της σχετικής ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας.
  2. Με ποιον τρόπο το εκπαιδευτικό μας σύστημα θα καταστεί έτοιμο να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις της ΕΕ, όπως ανακοινώθηκαν από την Επιτροπή στο Σχέδιο Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση.
  3. Ειδικότερα, πώς προβλέπεται να εφαρμοστούν οι συγκεκριμένες δράσεις με ορίζοντα 2019-2020, που περιγράφονται στο Σχέδιο Δράσης, όπως  ευρυζωνική σύνδεση υψηλής ταχύτητας στα σχολεία, εργαλείο αυτοαξιολόγησης SELFIE, εκστρατεία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για τη διαδικτυακή ασφάλεια, τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας και την κυβερνοϋγιεινή και τη διδασκαλία κυβερνοασφάλειας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Να μη γίνει θύμα της εκπαιδευτικής απορρύθμισης το Διεθνές Πανεπιστήμιο!

diethnes-panepistimio-ellados

Θεσσαλονίκη 15 Φεβρουαρίου 2018

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Να μη γίνει θύμα της εκπαιδευτικής απορρύθμισης το Διεθνές Πανεπιστήμιο!

Να ξεκαθαρίσει θέσεις και προθέσεις όσον αφορά το μέλλον του Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη δημιουργία νέου ΑΕΙ δια συγχωνεύσεων, ζητά από το Υπουργείο Παιδείας ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή.

«Οι πειραματισμοί και οι ιδεοληψίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με πρόσχημα τη μεταρρύθμιση, οδηγούν την Παιδεία και την εκπαιδευτική διαδικασία σε πλήρη απορρύθμιση», δήλωσε σχετικά ο κ. Καλαφάτης. «Το υπουργείο Παιδείας, οφείλει να ακούσει τις ενστάσεις και τις ανησυχίες της πανεπιστημιακής και εκπαιδευτικής κοινότητας, πριν πέσει θύμα αυτής της απορρύθμισης και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το μοναδικό αγγλόφωνο και αυτοχρηματοδοτούμενο δημόσιο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, που έχει ήδη μεγάλη διεθνή αναγνώριση για τα πρωτοποριακά μεταπτυχιακά του προγράμματα.»

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΡ.ΠΡΩΤ.:3567/15-2-2018

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Ίδρυση νέου πανεπιστημίου με έδρα τη Θεσσαλονίκη»

Οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Παιδείας για την αναμόρφωση του πανεπιστημιακού χάρτη της χώρας και τη διαμόρφωση ενός Ενιαίου Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας προβλέπουν συγχώνευση υφιστάμενων ιδρυμάτων και δημιουργία νέων πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Με την κατάθεση του σχεδίου νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής το οποία αποτελεί μετεξέλιξη των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά τα οποία και συγχωνεύονται, το Υπουργείο προτίθεται να εφαρμόσει αυτόν τον σχεδιασμό και στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας. Συγκεκριμένα σχεδιάζεται, κατά τις πληροφορίες του τύπου, η ίδρυση ενός νέου πανεπιστημίου, με έδρα την Θεσσαλονίκη, το οποίο θα προκύψει από την συγχώνευση των ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, υπό το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος.

Δεδομένου ότι, η πρώτη απόπειρα του Υπουργείου που λειτουργεί ουσιαστικά ως σχέδιο – «πιλότος» της ίδρυσης πανεπιστημίου με συγχώνευση τμημάτων, προκάλεσε πολλές αντιδράσεις και συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρή κριτική από εκπροσώπους της ακαδημαϊκής κοινότητας και από εκπροσώπους επαγγελματικών ομάδων, σε ζητήματα που σχετίζονται με τα προγράμματα και τους τίτλους σπουδών, τα επαγγελματικά δικαιώματα και τη συμβατότητα των επιχειρούμενων αλλαγών με τη διεθνή επιστημονική πραγματικότητα.

Δεδομένου ότι, η περίπτωση του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη είναι πολλή ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς, είναι το μοναδικό δημόσιο, αγγλόφωνο, ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα, υψηλών προδιαγραφών, με ήδη μεγάλη διεθνή αναγνώριση και είναι αυτοχρηματοδοτούμενο, εφόσον προσφέρει πρωτοποριακά μεταπτυχιακά προγράμματα έναντι καταβολής διδάκτρων.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σε σχέση με τη δημιουργία νέου, ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος με έδρα τη Θεσσαλονίκη και ποιος ο χρονικός ορίζοντας υλοποίησής του;

2. Ποια εκπαιδευτικά ιδρύματα προβλέπεται να συγχωνευθούν εν τέλει;

3. Ποιος ο σχεδιασμός του Υπουργείου για το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος,  δεδομένου ότι, αποτελεί καινοφανή ανώτατη μονάδα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία ήδη διαδραματίζει ξεχωριστό ρόλο σπουδαίας σημασίας με διεθνή ακτινοβολία;