Μετρό Θεσσαλονίκης: Από τη στάση «δήθεν» στο σταθμό «ντεμέκ».

metro

Επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ, έχουμε βιώσει το ναδίρ της επικοινωνιακής διολίσθησης σχεδόν κάθε κρατικού φορέα. Θα ξέφευγε η Αττικό Μετρό Α.Ε.; Προφανώς όχι…

Θα πει κάποιος, «ε αφού πιάνει»; Αυτό είναι όμως το μοντέλο επιτυχημένου πολιτικού συστήματος που θέλουν οι πολίτες; Να «πιάνει» επικοινωνιακά; Ή να «πιάνει» σε αποτελεσματικότητα; Πιστεύω το δεύτερο. Γι αυτό η επιτυχία του πρώτου, είναι κοντή και έχει ημερομηνία λήξης.

Αναφέρομαι σε «επικοινωνιακή διολίσθηση», διότι αυτό συνιστά η μετατροπή ενός φορέα από εργαλείο δουλειάς, σε εργαλείο επικοινωνιακών τρικ.

Η Αττικό Μετρό Α.Ε., μια εταιρεία επιφορτισμένη την υλοποίηση ενός πολύ συγκεκριμένου μεγάλο έργου. Του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ξαφνικά, με ένα «μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας» (ήταν να μην αγκαλιάσει τον όρο «μνημόνιο» η Αριστερά, τον μετέτρεψε σε πασπαρτού) η Αττικό Μετρό μετατράπηκε σε όχημα επικοινωνιακής άφεσης αμαρτιών: Τόσο για την κυβέρνηση που προφανώς αναζητά δικαιολογίες για τις δικές της ευθύνες στις νέες καθυστερήσεις του έργου, όσο και για το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, που με πρόσχημα το δίλημμα «μετρό ή αρχαία», έχει εκδηλώσει στην πράξη την διαχρονική προσωπική του άρνηση ενός έργου, που έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο για να ανασάνει η πόλη κυκλοφοριακά.  Διότι στη δουλειά με αερόστατο δεν πας!

Παρακολουθήσαμε λοιπόν, μια επικοινωνιακή προσπάθεια του προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., να εμφανίσει ως “άλμα μπροστά”, το αυτονόητο.  Προσπάθεια που… διαψεύδει τον ίδιο τον προϊστάμενό του, αρμόδιο υπουργό Υποδομών, ο οποίος, πριν λίγο καιρό, σε σύσκεψη φορέων που συγκάλεσε το ΤΕΕ/ΤΚΜ, διαβεβαίωνε ότι το έργο θα έχει ολοκληρωθεί το 2020, καθώς ο πρόεδρος, τώρα, μιλά για ολοκλήρωση του έργου έναν χρόνο μετά, αφού το έργο προβλέπεται επισήμως να παραδοθεί σε πρώτη φάση «κολοβό», χωρίς το Σταθμό Βενιζέλου.

Ποιο είναι λοιπόν το νέο που κομίζει το περίφημο “μνημόνιο συναντίληψης και συνεργασίας”, αφού δεν προβλέπει τα αυτονόητα -εκτός από απαράδεκτο κόστος στο έργο;

Μελέτη για τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό, που δήθεν θα ‘χει ολοκληρωθεί το 2021 δεν υπάρχει. Με βάση ποια εκτίμηση λοιπόν προκύπτει το 2021; Την προσωπική …μαντεψιά του Προέδρου; Είναι Προ-Πο το Μετρό; Να ζητήσουμε και έξι νούμερα για το τζόκερ;

Ποιος θα κάνει τη μελέτη που δεν έχει αποφασιστεί; Από πού θα χρηματοδοτηθεί και ποιο θα είναι το ύψος της χρηματοδότησης, της μελέτης πρώτα και στη συνέχεια της κατασκευή του νέου σταθμού;

Για ποιον λόγο δεν είναι, ήδη, έτοιμη η μελέτη, αφού ο νυν αρμόδιος υπουργός έχει αποφασίσει να προωθήσει την κατασκευή του σταθμού χωρίς την μετακίνηση των ευρημάτων εδώ και έναν χρόνο;

Τι προβλέπεται για την περίπτωση που, κάτω από το υπέροχο και σημαντικότατο Βυζαντινό Σταυροδρόμι της Βενιζέλου βρεθούν κι άλλες αρχαιότητες – ενδεχόμενο το οποίο υποστηρίζουν οι περισσότεροι αρχαιολόγοι;

Ερωτήματα πολλά, χωρίς απαντήσεις, όπως χωρίς περιεχόμενο είναι το μνημόνιο-φούσκα, που παρουσιάστηκε.  Για ένα μετρό, που εδώ και πολύ καιρό, κάνει νοητά και ανόητα δρομολόγια από τη στάση  «δήθεν», στο σταθμό «ντεμέκ» και πίσω…

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο pronews.gr

Share Button