Η κυβέρνηση δεν αμελεί απλώς να αξιοποιήσει πλεονεκτήματα της Βόρειας Ελλάδας, αλλά τα ακυρώνει στην πράξη.

Η Βόρεια Ελλάδα, έχει ανάγκη από πολιτικές που θα απελευθερώσουν την ισχύ των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της. Όπως έχει ανάγκη, εκείνους τους οικονομικούς παράγοντες και επιχειρηματίες, που αναλαμβάνουν ρίσκα σε πείσμα των αντικινήτρων και δημιουργούν οάσεις αξιοποίησης των εν λόγω συγκριτικών πλεονεκτημάτων. Ακόμα κι αυτοί όμως, χρειάζονται μια Πολιτεία ικανή να αξιοποιήσει τη δράση τους ως παράδειγμα προς μίμηση! Και όχι να τους καθιστά παραδείγματα προς αποφυγή, μετατρέποντας την δυναμική τους σε σισύφειο δράμα. Δυστυχώς, σήμερα, έχουμε μια πολιτική ηγεσία, που δεν αμελεί απλώς να αξιοποιήσει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Βόρειας Ελλάδας, αλλά τα ακυρώνει στην πράξη.»

Τα παραπάνω τόνισε μεταξύ άλλων, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής Τομεάρχης Εξωτερικών της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, μιλώντας σήμερα στο συνεδριακό κέντρο «Ι.Βελλίδης», στο πλαίσιο του Thessaloniki Summit που οργάνωσε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Β. Ελλάδος.

Ο ίδιος,  σε άλλα σημεία της ομιλίας του, υπογράμμισε τα εξής:

«Δεν θα κουραστώ ποτέ να επισημαίνω, ότι η ίδια η Βόρεια Ελλάδα, με τη Θεσσαλονίκη ως επίκεντρο, οφείλει να πάψει να κοιτά προς την Αθήνα. Πρέπει αντίθετα να κοιτά ψηλά μεταφορικά, αλλά και κυριολεκτικά. Γιατί ψηλότερα, στον χάρτη, βρίσκονται οι αγορές των πολλών δεκάδων εκατομμυρίων, που αποτελούν το προνομιακό πεδίο δράσης για την περιοχή μας. Τολμώ να πω, ότι αν ο Καποδίστριας το 1826 είχε κληθεί να δημιουργήσει ένα κράτος, που θα περιελάμβανε και τη Βόρεια Ελλάδα, η πρωτεύουσα που θα επέλεγε θα ήταν η Θεσσαλονίκη και όχι η Αθήνα.

Όμως, η υπερφορολόγηση για παράδειγμα, είναι ένας τρόπος ακύρωσης του γεωγραφικού πλεονεκτήματος της Βόρειας Ελλάδας.

Προφανώς για έναν επενδυτή που ενδιαφέρεται για την ελληνική αγορά, το αν θα εγκατασταθεί στην Αθήνα ή 92 χιλιόμετρα βορειότερα στη Θήβα, έχει πολύ μικρή διαφορά. Για έναν επενδυτή όμως, που ενδιαφέρεται για την μεγαλύτερη αγορά της Νοτιανατολικής και κεντρικής Ευρώπης, έχει τεράστια διαφορά σε φορολογικά αντικίνητρα ή κίνητρα, η εγκατάσταση στην Κομοτηνή – για παράδειγμα – από την εγκατάσταση στη Βουλγαρία 30 χιλιόμετρα βόρια.

Για ποια Ζώνη Καινοτομίας στη Θεσσαλονίκη να μιλάμε, υπό μία κυβέρνηση που πολεμάει το taxibeat; Ή που αδυνατεί να αξιοποιήσει μια πληθώρα από προγράμματα και ευρωπαϊκούς πόρους για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας;»