Αναζητείται το χαμένο χρονοδιάγραμμα της εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης!

23131704_1481245295245563_5877234045468715575_n

«Η κυβέρνηση οφείλει να ανακοινώσει με σαφήνεια νέο δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα για το έργο αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, αφού το αρχικό… χάθηκε κάπου, στα οχτώ χιλιόμετρα του έργου, που είναι ζωτικής σημασίας για την οδική ασφάλεια και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της περιοχής.»

Αυτό επισημαίνει σε δήλωσή του ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, δύο χρόνια μετά την εκπνοή του αρχικού χρονοδιαγράμματος του έργου που αναμενόταν να παραδοθεί στο σύνολό του τους τελευταίους μήνες του 2015!

Σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο κ. Καλαφάτης θυμίζει ότι μόλις πρόσφατα παραδόθηκε ο κόμβος ΑK16, που συνδέει την εσωτερική περιφερειακή με τη ΠΑΘΕ, ενώ παραμένει άγνωστο πότε θα ολοκληρωθούν τα έργα από τον ΑK16, ως τον κόμβο Μαιάνδρου και τον κόμβο Ευκαρπίας. Ζητά δε από την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να εξηγήσει τις καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων και των έργων μεταφοράς δικτύων –κυρίως της ΕΥΑΘ- που «μπλοκάρουν» την απρόσκοπτη συνέχιση των εργασιών, αλλά και να δεσμευτεί επί νέου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του οδικού έργου.

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

 

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΑΠ: 827/31-10-2017

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Υποδομών και Μεταφορών

 

ΘΕΜΑ: «Καθυστερήσεις στα έργα αναβάθμισης της Δυτικής Εσωτερικής Περιφερειακής(ΔΕΣΠΕΡ) Οδού της Θεσσαλονίκης»

Η αναβάθμιση της εσωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης είναι από το πλέον σημαντικό και αναγκαίο έργο που υλοποιείται στα δυτικά όρια του πολεοδομικού συγκροτήματος και θα προσφέρει μεγαλύτερη οδική ασφάλεια και αύξηση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Το έργο δημοπρατήθηκε τον Μάιο του 2011 και συμβασιοποιήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε παράδοση του έργου, δηλαδή την ολοκλήρωση των εργασιών και στα τρία τμήματά στο οποίο χωριζόταν η αναβάθμιση των 8 χλμ της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής οδού της πόλης, από τον κόμβο ΑΚ16 του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ μέχρι το ύψος της Ευκαρπίας, τους τελευταίους μήνες του 2015.

Το πρώτο τμήμα, η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου ΑΚ16 στη συμβολή της περιφερειακής με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, παραδόθηκε με καθυστέρηση μόλις στο τέλος του πρώτου εξαμήνου τρέχοντος έτους.

Το δεύτερο έργο αφορά τη βελτίωση – αναβάθμιση του οδικού τμήματος από τον ΑΚ16 μέχρι τον κόμβο Μαιάνδρου στον Εύοσμο, μήκους 3,2 χλμ. Έπρεπε να παραδοθεί στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου.

Το τρίτο έργο αφορά τη βελτίωση του οδικού τμήματος από τον ανισόπεδο κόμβο Μαιάνδρου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Ευκαρπίας, μήκους 5 χλμ. Έχει παραδοθεί μόνον ο κόμβος της Ευκαρπίας.

Οι περισσότερες καθυστερήσεις οφείλονται στη διευθέτηση των αναγκαίων απαλλοτριώσεων και στις επιβαλλόμενες μεταφορές των δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, όπως η μεγάλη καθυστέρηση μετακίνησης αγωγών της ΕΥΑΘ στις εργασίες του δεύτερου τμήματος του έργου.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να επιταχυνθούν οι εργασίες ολοκλήρωσης των έργων αναβάθμισης καθώς και οι απαραίτητες παρεμβάσεις άρσης των εμποδίων που παρουσιάζονται συνεχώς σε επιμέρους ζητήματα;
  1. Ποιο είναι πλέον το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των δύο τμημάτων του έργου που απέμειναν, από τον κόμβο ΑΚ16 μέχρι τον κόμβο Μαιάνδρου στον Εύοσμο και από τον ανισόπεδο κόμβο Μαιάνδρου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Ευκαρπίας;
  1. Ποιο είναι το τελικό χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου αναβάθμισης της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης;
Share Button