Στον «αέρα» τα σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

Την άμεση επαναφορά των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας σε κανονική λειτουργία, με χρηματοδότηση των λειτουργικών τους αναγκών και καταβολή των οφειλόμενων από πέρσι δεδουλευμένων μισθών και εισφορών στο προσωπικό, ζητά ο Βουλευτής Α΄Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, με σχετική ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

«Είναι πολύ σκληρό, άνθρωποι που έχασαν την πρώτη τους ευκαιρία στη γνώση, για ποικίλους προσωπικούς, βιοποριστικούς ή άλλους λόγους, να κινδυνεύουν να χάσουν και τη δεύτερη ευκαιρία τους», δήλωσε σχετικά ο κ. Καλαφάτης. «Και ο κίνδυνος αυτός, οφείλεται στην αδιαφορία και στην ανοργανωσιά μιας κυβέρνησης, που δεν ανταποκρίνεται ούτε στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις της, έχοντας κηρύξει άτυπη στάση πληρωμών ακόμα και στο εκπαιδευτικό προσωπικό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η κατάσταση πρέπει να αλλάξει πριν γίνει μη αναστρέψιμη.»

Η υπολειτουργία των ΣΔΕ  εντοπίζεται στις συνεχείς καθυστερήσεις υπογραφής των συμβάσεων και πληρωμής του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού, ενώ προβληματική είναι και η καταβολή των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευόμενων. Οι ωρομίσθιοι σύμβουλοι και καθηγητές παραμένουν απλήρωτοι για την προηγούμενη χρονιά και οι ασφαλιστικές τους εισφορές δεν έχουν καταβληθεί. Περαιτέρω, πολλές είναι οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αναλώσιμα υλικά.

Σημαντικό επίσης είναι το ζήτημα της ποιοτικής στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς ο ειδικός και ευαίσθητος χαρακτήρας της αποστολής του προϋποθέτει την επιλογή εξειδικευμένου προσωπικού, έμπειρου και κατηρτισμένου στις αρχές και τις μεθόδους της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η κυβέρνηση αντιθέτως επιλέγει την οδό των αποσπάσεων από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Α.Π: 1921/8-12-2017 

ΕΡΩΤΗΣΗ  ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Προβλήματα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας»

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, στα 18 έτη συνεχούς λειτουργίας τους, προσφέρουν την πολύτιμη ευκαιρία σε ενήλικους συμπολίτες μας να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση, ακολουθώντας αρχές και μεθόδους της εκπαίδευσης ενηλίκων, παράγοντας σημαντικό κοινωνικό έργο.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι πολύπλευρα και, ιδίως τα τελευταία χρόνια, οξύνονται πολύ, με αποτέλεσμα για πολλά από αυτά, η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους να τίθεται εν αμφιβόλω.

Η υπολειτουργία τους οφείλεται κυρίως στην εξαιρετικά μειωμένη και ανεπαρκή εκ των πραγμάτων χρηματοδότησή τους. Οι καθυστερήσεις στην υπογραφή των συμβάσεων και στην πληρωμή του ωρομίσθιου εκπαιδευτικού προσωπικού είναι ο κανόνας, ενώ προβληματική είναι και η καταβολή των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευόμενων. Οι ωρομίσθιοι σύμβουλοι και καθηγητές παραμένουν απλήρωτοι για την προηγούμενη χρονιά και οι ασφαλιστικές τους εισφορές δεν έχουν καταβληθεί. Περαιτέρω, πολλές είναι οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό και αναλώσιμα υλικά.

Σημαντικό επίσης είναι το ζήτημα της ποιοτικής στελέχωσης των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας καθώς ο ειδικός και ευαίσθητος χαρακτήρας της αποστολής του προϋποθέτει την επιλογή εξειδικευμένου προσωπικού, έμπειρου και κατηρτισμένου στις αρχές και τις μεθόδους της εκπαίδευσης ενηλίκων. Η κυβέρνηση αντιθέτως επιλέγει την οδό των αποσπάσεων χωρίς να θέτει συγκεκριμένα κριτήρια και όχι την επιλογή των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου που απασχολούνται στα Σχολεία αυτά και διαθέτουν μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία με τυπικά προσόντα υψηλά.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

  1. Προτίθεστε να προβείτε άμεσα στις απαιτούμενες ενέργειες ώστε το καινοτόμο και κοινωνικά σημαντικό μοντέλο εκπαίδευσης ενηλίκων στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας να επανέλθουν σε συνθήκες κανονικότητας και λειτουργικότητας;
  2. Πώς σκοπεύετε να τονώσετε και να αυξήσετε την χρηματοδότηση των υποχρηματοδοτούμενων αισθητά επί ημερών σας συγκεκριμένων Σχολείων ώστε να καλυφθούν οι πάγιες λειτουργικές τους ανάγκες;
  3. Υπάρχει σχεδιασμός για την κάλυψη των οφειλομένων μσθολογικά και ασφαλιστικά του εκπαιδευτικού προσωπικού από την προηγούμενη χρονιά άμεσα;
  4. Πώς ακριβώς έχει γίνει η κατανομή των εκπαιδευτικών θέσεων πλήρους και μη απασχόλησης στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας; Πόσες αποσπάσεις μόνιμου προσωπικού, πόσες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου και πόσες συμβάσεις ορισμένου χρόνου με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς έχουν πραγματοποιηθεί για την κάλυψη αυτών των θέσεων;